Пандемията от новия коронавирус сложи света на пауза и пътуванията се превърнаха от необходимост и любимо хоби в блян или пък кошмар. Ситуацията остава много динамична, а последните промени са свързани със създаване на навици за живот със заразата, които ще са ни необходими в следващите месеци, а вероятно и години.
Някои авиокомпании започват постепенно възстановяване на полетите, като задължителното изискване е както екипажът, така и пътниците, да носят предпазни маски. Препоръчва се и носене на собствена храна, предварително онлайн заплащане на допълнително услуги и използване само на безконтактна бордна карта, за да се минимизира рискът от заразяване.
Друга мярка, която се предприема, е средните седалки да остават незаети, за да осигурят по-голяма дистанция между пътниците. В самолетите се поставят специални HEPA филтри, които пречиства въздуха почти на 100%. Но рискът от заразяване в подобна затворена среда със сигурност не е за подценяване.
Източник: iStock
През 2014 г. учени от Purdue University правят визуализация как само едно изкашляне на заразен със SARS вирус е достатъчно, за да могат миниатюрните капчици, разпространяващи болестта да стигнат до почти всички на борда на самолета.
Video shows how one cough can spread invisible droplets through a plane cabinhttps://t.co/ymezRnHbSz pic.twitter.com/NuALFvH6RR
— Business Insider SА (@BISouthAfrica) April 30, 2020
Естествено, летенето със самолет няма как да остане в миналото и са необходими конкретни и ефикасни решения, които да го направят по-сигурно.
Подобно дойде от италианския производител на седалки за самолети Аviointeriors. Тяхното най-ново изобретение, съобразено с настоящата ситуация, се казва Janus Seat - тройна седалка, при която пътникът по средата седи с гръб, за да се осигури максимална изолация за всички. Всички пътници са защитени от специални прегради на седалките, а използваните материали са лесни за почистване и дезинфекция.
Източник: Facebook / Aviointeriors
Това решение изглежда страхотно, но повдига някои въпроси относно затрудненото обслужване от страна на кабинния екипаж, както и при необходимост от евакуация. По-широкото пространство е добре дошло за пътниците, но надали ще се приложи в нискотарифните компании, пише Forbes.
Източник: Facebook / Aviointeriors
Италианската компания предлага и специален щит Glassafe, който може да бъде поставен на всяко място на борда, за да се изолират пътниците, ако трябва да се настаняват един до друг. Аviointeriors вече са патентовали решенията си и предстои да стартират производството им.
Те обаче са само една част от новата ера на въздушен транспорт, чието начало постави пандемията от COVID-19. От Bloomberg предвиждат по-малко маршрути, по-високи такси, по-малко безплатна храна на борда и задължителни медицински проверки на летищата.
Източник: iStock
За отрицателно време коронавирусът върна доста назад часовника на авиационния бум от последните десетилетия. Близо 2/3 от 26 хиляди пътнически самолета в света остават на пистите. Близо половината доскорошни пътници имат намерение да изчакат поне шест месеца, преди отново да се качат на самолет. Загубите за авиокомпаниите са огромни, а около 25 милиона работни места са изложени на риск.
По-малкият брой пътници вероятно ще доведе до покачване на цените на билетите, за да не се работи на загуба. Очаква се по-голямо разделение между нискотарифните превозвачи и тези, които осигуряват първокласни услуги.
Дали ще успеят авиокомпаниите да бъдат достатъчно гъвкави, за да излязат някак от невижданата досега криза в сектора, само времето ще покаже. Но едно е сигурно - пътуването със самолет вече няма да бъде същото. Поне в следващите няколко години.
le joker
на 06.05.2020 в 17:10:23 #1Ем стой си на село,кой те кара да пътуваш