Когато човек се качи в BMW очаква да види и усети умела симбиоза между спортно, агресивно усещане и комфорт. Тъй като тези усещания са доста контрастни, тази симбиоза е трудно да бъдат постигната.
Но BMW не е изградила солидното си име и огромна фен база, покривайки ниски летви. За баварците те винаги са били високо поставени, а с настъпващата електрификация играта става дори по-трудна.
BMW се подготвиха и наляха милиарди в разработването на Neue Clase, но на него ще обърнем внимание в детайли догодина. Сега няма да говорим за това, а за един друг сериозен електрически модел на немците - iX.
През вече отминалата година моделът бе обновен, за да продължи да отговаря на все по-високите изисквания на хората към марката. Все пак изминаха четири години от пускането на електрическия SUV на пазара.
iX не може да се похвали, че за тези години се превърна в любимец на феновете на BMW заради доста по-различния дизайнерски език, който възприе.
Някои са леко резервирани, докато на други им допада. Ако трябва да бъда честен, всички въпросителни около колата се изпаряват, когато седнеш зад волана.
Източник: BMW
BMW iX
Казвам го от опит, защото имах възможността да прекарам един уикенд с новото BMW iX, което ми бе предоставено от М Кар София, във версия xDrive45.
Промените в облика
Сухата информация:
- Модификация: xDrive45
- Мощност: 408 к.с.
- Въртящ момент: 700 Нм
- Ускорение: 5.1 секунди от 0-100 км/ч
- Максимална скорост: 200 км/ч
- Разход (WLTP): 17.8/20.9 кВтч/100 км
- Максимален пробег (WLTP, градско): 602 км
- Капацитет на батерията: 94.8 кВтч
- Цена: 158 000 лв (80 784 евро)
Първото нещо, което човек вижда, е обновената предница, която досега не се нравеше на всеки. Е, от BMW са решили да преработят бъбрековидната решетка и ромбовидните форми са заменени от вертикални и диагонални линии във вътрешността.
Бъбрековидната решетка серийно за M70 xDrive идва с фино контурно осветление, но е налична като опция и за останалите две версии. Така автомобилът изглежда значително по-привлекателно.
Фаровете също са нови, като дневните светлини вече са представени от вертикални линии. Промените не подминаха и предната броня, където откриваме трапецовиден въздухозаборник в долната и страничната част на вентилационните отвори.
iX е запазил безрамковите прозорци на вратите, което лично на мен ми допада доста. На C колоната вече е изписано името на модела, а отзад се вижда, че светлините също не са същите. Тяхната форма е запазена, но с нов модел.
Така цялостно новото BMW iX изглежда футуристично и трудно може да остане незабелязано. Особено с осветените "бъбреци" отпред, които привличат вниманието. Страхотни са, мен ако питате.
Комфорт, който трябва да се усети
Промените по интериора не са чак толкова големи, колкото отвън. Като за начало аудио системата е Harman Kardon като стандарт за всички версии.
Източник: BMW
BMW iX
Отново виждаме извития цялостен дисплей, с който iX дебютира на пазара. Зад волана, който е нов, има 12.3-инчов инструментален панел, докато инфотеймънт системата е представена от 14.9-инчов екран.
Наясно съм, че дизайнът и формата на екраните не се нравят на всички, особено на по-консервативно настроените, но аз лично намирам чар в него. Да не говорим, че доста добре си пасва с цялостния интериор, който е модерен и находчив.
BMW са обърнали специално внимание на комфорта, затова и седалките са нови в сравнение с предната версия. Страничните опори са направени по-големи, за да ни обгръщат още по-добре.
Източник: BMW
BMW iX
Така цялостният комфорт е станал още по-добър и издигнат на ново ниво. В и трите версии на xDrive са направени фини настройки на шасито и окачването, за да може колата да се променя като усещане спрямо избрания режим на шофиране.
Изненада или пък не, но дори в спортен режим новото BMW iX остава адски комфортно. И трябва да отбележа, че окачването не е въздушно, защото то е налично за най-високото ниво на изпълнение на iX M70 xDrive.
Така дори в базовата си версия iX остава сред най-комфортните автомобили, които човек може да шофира или в които да се вози.
На дълъг път с електромобил? Без никакви притеснения
Предварително бях решил да тествам новият iX на дълъг път, защото именно многото километри плашат немалко хора, когато стане дума за електромобили.
Според WLTP тестовете пробегът варира между 517 и 602 км в зависимост от стила на шофиране и външните условия. Но тези тестове не се провеждат точно в реални условия, с кола, пълна с багаж и четирима души на борда.
В крайна сметка, изминах близо 500 км в рамките на теста, а средният разход на енергия бе 20.6 кВтч/100 км, което си е доста добре за толкова голяма и мощна кола.
Тя разполага с по един електромотор на двете оси, за да се гарантира задвижване на всички колела. Специално xDrive45 версията, която карах, е станала с 82 к.с. по-мощна от досега и общата ѝ мощност е цели 408 к.с.
Така от 0 до 100 км/ч на автомобила са му нужни 5.1 секунди. Не съм се и пробвал да засичам дали това е така, но електрическото задвижване и цялата тази мощност гарантират, че във всеки режим на шофиране получаваш динамика.
Разбира се, в Efficient режима, който приоритизира пестенето на енергия, рекуперацията се усеща много силно, но точно това и очаквах. Зареждането на батерията е станало още по-бързо.
BMW iX xDrive45 вече може да зарежда на DC зарядна станция с до 175 кВт. По време на пътуването обаче най-удобната ми зарядна станция бе 120 кВт. Въпреки това реших да проверя как ще протече зареждането.
Източник: BMW
BMW iX
Започвам оттам, че самият автомобил разполага с функцията да покаже най-близките и подходящи зарядни станции. И при избирането на желаната маршрутът до нея се зарежда в навигацията и просто трябва да потеглим.
На избраната от мен станция прекарах само 12 минути, просто повече не ми бяха необходими. За тази кратка кафе пауза пробегът набъбна с малко над 100 км при средно 97 кВт. Напълно достатъчно, лесно и удобно.