Миналата година Ford представиха новия Explorer, който е изцяло електрически и трябва да ни донесе още повече наслада от шофирането.

Новият електрически Ford Explorer - плод на немското инженерство и американския стил

Новият електрически Ford Explorer - плод на немското инженерство и американския стил

Всичко, което знаем за модела на Ford

Е, дългото чакане приключи, защото новият Ford Explorer вече е наличен за поръчки в Европа. Това събитие съвпадна с едно друго, подготвяно от няколко месеца. А именно успешното пътуване, което инфуенсърката Лекси Алфорд, позната като Lexie Limitless, осъществи.

Зад волана на Ford Explorer тя постави официален рекорд като първия човек, обиколил земното кълбо с електрически автомобил. Финалът за Лекси бе в Ница, Франция, но преди това тя е успяла да премине през шест континента и 27 държави.

Изминала е над 30 000 км изцяло на ток, като се с справила с прекъсвания на електрозахранването в Африка, липсата на инфраструктура за зареждане в пустинята Атакама в Чили и много не изградени пътища или такива в лошо състояние.

Важно е да се уточни, че електрическият автомобил, с който Лекси е обиколила света, е предпроизводствен модел на Ford Explorer, с възможност за използване на различни видове зареждане - от контакти с променлив ток с мощност 2,2 kw до бързи зарядни устройства на постоянен ток.

Това е втори рекорд, който инфлуенсърката поставя след като първо се превърна в най-младия човек, обиколил всяка една страна в света. От Ford поясняват, че Explorer е първият електрически автомобил на компанията, разработен и произведен в Европа, който съчетава немско инженерство с американски стил.

Ford Explorer се предлага в два варианта на задвижване - само на задните колела с един електромотор (RWD) или на всички колела с два електромотора (AWD). Колкото до батерията - при варианта с един мотор тя е с капацитет от 77 kWh, докато при този с два - 79 kWh.

Максималният ѝ пробег с едно зареждане пък достига до 602 км. От 10 до 80% на бърза зарядна станция се зарежда за 26 минути. Версията с два електромотора (340 к.с) ускорява от 0 до 100 км/ч. за 5,3 секунди, докато на тази с един (286 к.с.) ѝ отнема 6,4 секунди.

Отвътре Ford Explorer ще предлага подгрев на волана и предните седалки при всички версии. Информационно-развлекателната система е с регулируем 14,6-инчов централен сензорен екран, който може да се движи и накланя до 30 градуса според нуждите на водача.

Защо Ford се отказва от Active Park Assist - системата за паралелно паркиране

Защо Ford се отказва от система за паралелно паркиране

Паралелното паркиране няма да бъде улеснявано вече

Колкото до багажника - той е с капацитет от 450 литра, като с MegaConsole се печелят още 17 литра пространство за съхранение на багаж. Цените на новия електрически Ford Explorer ще започват от 50 000 долара.