Съвременните автомобили разполагат с все повече нови функции, които имат за цел да направят шофирането още по-лесна и приятна задача.

COMPOlive - проектът, с който Ford ще правят автомобилни части от маслинови дървета

Как Ford ще прави части за коли, но от маслинoви клони

Стъпка в правилната посока

Паркирането например може да се окаже истинско главоболие, особено в големите градове. Ето защо някои от новите модели автомобили разполагат с няколко системи за паркиране, които да подпомагат шофьорите. А има и такива, които паркират колата без намесата на водача.

От Ford обаче са решили да се откажат от една от тези системи и по-точно за системата за автоматично паркиране Active Park Assist.

Снимка 653062

Източник: Ford

Тя позволява на автомобилите на Ford да се паркират паралелно сами, но се оказва, че изключително малко хора я използват в реални условия. Според Bloomberg, в разговор с анализатори главният оперативен директор на Ford Кумар Галотра е заявил, че компанията ще спре да инсталира Active Park Assist в бъдещите си модели.

Освен че данните, с които Ford разполага за употребата на Active Park Assist, са категорични, че много малко хора използват функцията, прекратяването ѝ ще спести пари на компанията. Всъщност именно това е главната причина за решението от отказа от системата.

Обновеният Ford Puma е тук, а предстои и електрически - Puma Gen-E

Това е обновената Puma на Ford

Ето какво знаем към момента както за фейслифта на модела, така и за електрическата версия

Според Галотра, Ford ще спести около 60 долара на всеки автомобил или около 10 милиона на годишна база. А като цяло - внушителните 2 милиарда долара ще бъда спестени. Сумата е толкова голяма, защото всъщност внедряването на Active Park Assist е свързано с разходи като транспорт, производство и материали, пише Car and Driver.