Вече от доста време се говори за Mercedes EQG или както е по-известна - електрическата G-класа. Въпреки че сме я виждали как изглежда, все още не знаем кой знае колко много за нея.

Колко двигателя ще има електрическата G-класа на Mercedes EQG

Колко двигателя ще има електрическата G-класа на Mercedes

И кога ще я видим в действие

Една от причините е, че все още очакваме официалната ѝ световна премиера, на която да бъдат разкрити всички подробности, които вълнуват феновете на Mercedes и G-класата като цяло. Тя се очаква да бъде на 24 април, поне според Electrek.

Едно ново видео обаче дава малко повече яснота около това какво да очакваме от EQG. В него изпълнителният директор на Mercedes Ола Калениус се качва зад волана на Mercedes EQG, за да демонстрира на модела и инфлуенсър Мари Сернехолт как се справя на лед електрическата G-класа.

За целта двамата са отишли до замръзнало езеро, което се използва като полигон от Mercedes, където немците тестват всичките си автомобили, когато стане дума за сняг, лед и минусoви температури. Във видеото се вижда как Калениус казва, че Mercedes EQG може и да е електрически, но е запазено сърцето на G-класата, а именно специфичният звук при отваряне и затваря както на вратите, така и на багажника.

Titan Silicon или новата батерия за електромобили, която ще задвижва Mercedes EQG, е пусната в производство

Иновативната батерия, която ще удължи пробега на електромобилите

Повече пробег и по-бързо зареждане

Но целта на видеото не е да показва нито екстериора, нито интериора, а да подложи на тест EQG и как електрическата G-класа ще се справи със слалом, дрифт и ускорение от 0 до 100 км/ч на лед.

Виждаме и как Ола Калениус демонстрира така наречения G-Turn на лед. При него електрическият автомобил се завърта на 720 градуса, като за целта са отговорни четирите електрически мотора, които могат да работят по отделно. Тези четири мотора могат да контролират всяка една от гумите, така че правят електромобила изключително стабилен.

Обновеният Mercedes-Benz G-Class е тук - по-добър, по-модерен и по-аеродинамичен отвсякога

Обновеният Mercedes-Benz G-Class е тук - по-добър, по-модерен и по-аеродинамичен отвсякога

Офроуд изживяване не друго ниво

Колкото до ускорението от място до 100 км/ч, видеото не ни дава отговор за колко точно време се случва то, но Калениус казва, че са едва няколко секунди и е много бързо предвид факта, че настилката под Mercedes EQG е лед.