Mercedes подготвя електрически G-Class, който ще се казва и всички чакаме с нетърпение да видим завършения продукт. А той се очаква да се появи на пазара в началото на следващата година.

Titan Silicon или новата батерия за електромобили, която ще задвижва Mercedes EQG, е пусната в производство

Иновативната батерия, която ще удължи пробега на електромобилите

Повече пробег и по-бързо зареждане

Както стана ясно преди дни, това ще е първият автомобил в света, който ще ползва батерия със силициеви аноди, които обещават да променят електромобилите изцяло.

Новата технология на калифорнийската фирма Sila Technologies е по-чиста, позволява по-голям пробег и по-голямо количество енергия, складирана в батерията.

Снимка 613942

Източник: Mercedes

Колкото до "електрическата" G-класа, както неофициално е известен новият модел EQG, очаква се той да има четири електромотора - по един за всяко едно колело, което означава и брутална мощност.

Предполагаемия пробег най-вероятно ще е в надхвърля 600 километра, а батерията се очаква да предлага възможност за бързо зареждане с мощност 200 кВ - подобно на EQS. Това означава, че собствениците на колата ще могат да увеличат пробега си с 300 км, прекарвайки само 15 минути на такава станция.

Феновете на G-Class нямат причина за притеснения, тъй като новият електромобил ще следва плътно екстериора и интериора на фейслифт версията на актуалния G-Class, която се очаква да се появи по-късно през годината.

Снимка 613940

Източник: Mercedes

Електрическият EQG дори ще ползва същото шаси, което ще претърпи, разбира се, известни промени, за да приеме четирите електрически двигателя. Концептуалната версия на модела (на снимките) бе показана преди няколко години, а впоследствие на няколко пъти автомобилни папараци успяваха да уловят добре маскирана предпроизводствена версия по време на тестове.

Снимка 614000

Източник: Mercedes

От тях се виждат безспорните прилики със стандартния модел с вътрешно горене, от което можем да заключим, че EQG едва ли ще има огромния Hyperscreen дисплей, с който свързваме върховите електромобили на Mercedes - ЕQS и EQS SUV, понеже за него просто няма да има място.

Снимка 614001

Източник: Mercedes

Най-голямата разлика спрямо "обикновената" G-класа се очаква да бъде по-изчистената предница на автомобила и липсващата централна решетка, която в случая на електромобилите е ненужна. Друга интересна подробност е, че под предния капак няма да има двигател, така че не е изключено от Mercedes да проектират там нещо като втори багажник.

Снимка 613999

Източник: Mercedes

Официална информация за цената липсва, но имайки предвид, че моделите с двигател с вътрешно горене започват от около 180 000 евро, можем да очакваме електрическият вариант да е с поне 20 000 евро отгоре.