От няколко години очакваме Mercedes-Benz да представи официално електрическата G-класа, която до момент бе известна като EQG.
Знаем как ще изглежда, както и някои други дребни подробности, но големите детайли бяха пазени в тайна. Е, това се промени, защото от компанията официално показаха Mercedes-Benz G 580 с EQ технология, както официално ще се казва моделът.
Дизайн, верен на традициите
Mercedes G 580 с EQ технология може и да е изцяло електрически автомобил, но това не означава, че немците са направили компромис и промени в отличителния за модела дизайн. Ъгловия силует, включително всички емблематични елементи, са запазени.
Източник: Mercedes-Benz
Също като G-класата с двигател с вътрешно горене, каросерията е поставена върху носеща рама, която е модефицирана и подсилена, за да бъде възможно интегрирането на електрическото задвижване. Mercedes са решили да запазят комбинацията от независимо предно окачване с двойни носачи и новоразработен твърд заден мост.
Всъщност електрическата G-класа дори превъзхожда своите конвенционално задвижвани аналози, когато стане дума за максимална дълбочина на газене със своите 850 мм, което е със 150 мм повече. Като класически офроуд автомобил Mercedes G 580 с EQ технология обещава да бъде стабилен дори при страничен наклон от 35 градуса.
Разбира се, електрическата G-класа се отличава от предшествениците си по няколко външни белега. И не, дори не говорим за радиаторната решетка с черни панели, която може да бъде поръчана като опция.
Източник: Mercedes-Benz
Леко повдигнат преден капак, въздушни завеси в задните прагове на колелата и кутия на вратата на багажника са сред специфичните черти, открояващи електрическия модел. Към стандартното оборудване са включени MULTIBEAM LED фарове, които осветяват пътя според ситуацията.
Те разполагат с 84 индивидуално контролирани светодиода и реагират на текущата пътна обстановка по най-добрия начин.
Типичен за G-класа интериор, но по-добър
Тук Mercedes са се постарали да комбинират качеството с класическия за модела дизайн. Така например вентилационните отвори са с квадратни ръбове, а дръжките на вратите носят характерния дух на G-класата.
Мултифункционалният волан от настоящото поколение G-класа е облицован с кожа напа като стандарт. В купето ще видим и амбиентно осветление и кожена тапицерия - също като част от стандартното оборудване.
Източник: Mercedes-Benz
Информационно-развлекателната система е MBUX и разполага с 12.3-инчов сензорен екран, като опционално могат да се поръчат екстри като KEYLESS-GO, стойки за чаши с регулиране на температурата, 3D озвучителна система Burmester и така наречения "прозрачен капак".
Електрификацията
Mercedes-Benz G 580 разполага не с един, не с два, а с цели четири електромотора, разположени в близост до колелата, които осигуряват мощност от 587 к.с. и максимален въртящ момент от 1164 Нм. Тези четири електромотора могат да работят независимо един от друг, което прави възможна и впечатляващата функция G-TURN, при която електрическият автомобил може да се завърти почти на място.
Източник: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G 580 с EQ технология развива от 0 до 100 км/ч за 4.7 секунди, като максималната скорост е електронно ограничена до 180 км/ч.
Високоволтовата литиево-йонна батерия е интегрирана в рамата и по този начин се осигурява нисък център на тежестта. Капацитетът ѝ 116 кВтч, който позволява пробег до 473 км (WLTP). При зараждане на бърза зарядна станция батерията може да се зареди от 10 до 80% за около 32 минути.
Рекуперирането е издигнато на ново ниво, като четирите електромотора в Mercedes-Benz G 580 с EQ технология преобразуват кинетичната енергия на автомобила в електрическа при движение по инерция и спиране. Това означава, че щом водачът вдигне крака от педала на газта, то зареждането на батерията започва, същото важи и при спирането и връщането на заден ход.
Цените на Mercedes-Benz G580 с EQ технология стартират от 288 000 лева, като електрическият автомобил се очаква да бъде пуснат на пазара у нас през есента.