Съвременните автомобили се развиват все повече и с всяка изминала година и генерация разчитат все повече на софтуер, отколкото на каквото и да било друго.

Автомобилна икона, най-лудият Mercedes 190 и колко струва сега моделът, тунингован от Cosworth и AMG

Историята на една автомобилна легенда: Mercedes 190E 2.5-16 Evo II

От версията 190Е 2.5-16 Еvo II са произведени само 500 бройки

И това не бива да ни изненадва, защото в един нов автомобил търсим именно най-добрата съвременна технология, която да улесни шофирането и направи пътуването още по-приятно и комфортно.

От TopGear.com са имали възможността да си поговорят с Магнус Остберг, който е главен софтуерен директор в Mercedes-Benz, покрай Consumer Electronics Show 2024 за всички интересни неща, свързани със софтуера на колите и неговото бъдеще.

Оказва се, че данните показват интересна тенденция - хората искат все повече да консумират различно съдържание, докато са в колата си. А това се засилва, когато карат електрически автомобил, и го чакат да се зареди. Освен това, данните на Mercedes сочат, че все повече хора остават в колите, дори когато вече са паркирали пред дома си, за да дослушат започнатата аудиокнига.

В Китай пък изпозлват автомобилите си като СПА център, за да отпуснат, преди да се приберат вкъщи от работа. В Азия хората използват все повече виртуалните асистенти в колите, за да разговарят с някого, без да имат конкретна цел.

Ето защо гласовият асистент на Mercedes разполага с четири настроение - Natural, Empathetic, Personal и Proactive, за да отговорят подходящо на конкретните и моменти изисквания на клиентите си. И понеже компанията е в луксозния сегмент Магнус Остберг смята, че физическите бутони няма да се завърнат, просто защото не се използват толкова много. Макар за някои действия да са по-лесния и интуитивен избор.

Тест драйв, Mercedes EQE 43 AMG и защо животът е твърде кратък за разумни коли

Mercedes EQE 43 AMG идва тогава, когато разумът си тръгва

Разточителство, мега лукс и няколко прекалено големи дисплея са в основата на този електрически джип

Ето защо Остберг загатва, че Mercedes няма да се фокусира върху опростяването на интериора, а върху развиването и усъвършенстването на гласовия асистент. Главният софтуерен директор на компанията загатва също, че скоро ще представят съвсем ново изживяване за пасажерите на задните седалки, което ще е нещо като отговор на Theatre Screen в BMW i7.