Преди няколко дни официално бе представен Mercedes-Benz G 580 с EQ технология. Автомобил, който за повечето хора ще бъде известен като електрическата G-класа.
Вече обърнахме внимание на някои от по-важни характеристики и специфики на G 580, а сега ще откроим най-яките подобрения и новости в електрическата G-класа.
Завъртане без край
Още в началото на годината от Mercedes направиха ефектна демонстрация в Лас Вегас какво представлява така наречената функция G-TURN. И видяното още ни държи.
Благодарение на четирите си електромотора - по един в близост до всяко колело, които могат да работят независимо един от друг, електрическата G-класа може да се завърти на 720 градуса. Впечатляващо...
Функцията може да бъде задействана върху насипни или неасфалтирани пътища, като се изключва автоматично след две пълни завъртания, за да се увери, че няма да се въртим като пумпали цял ден. Разбира се, водачът може да изключи G-TURN по всяко време. От Mercedes обаче уточняват, че е забранено използването на функцията на обществени пътища.
Електрическа G-класа, но със истински звук
Mercedes са запазили една от основните отличителни черти на G-класата, а именно специфичния звук при затварянето на вратите и багажника. Също така са внедрили функцията G-Roar, чрез която G 580 с EQ технология може да звучи като предшествениците си, задвижвани от двигател с вътрешно горене.
Така например може да караме електрическа G-класа, но да направим възможно тя да звучи сякаш под капака има V8 двигател. За целта именно под предния капак има специална саундбар система. Обещанията са, че характерните звуци са не само впечатляващи, но и че ще направят ускорението още по-приятно.
Източник: Mercedes-Benz
И най-якото е, че водачът може да контролира тези звуци според режима на шофиране. При Comfort например не бива да очакваме кой знае колко шум, но при режим Sport вече да падне забавление и шум. Освен това, електрическият автомобил е снабден с два отличителни звука - aura и разновидности от event. Единият се издава при приближаването към автомобила, а другият - при затварянето на вратите и отварянето им след края на пътуването.
Дизайнерска кутия на багажника
Източник: Mercedes-Benz
На вратата на багажника на Mercedes-Benz G 580 с EQ технология няма да намерим резервна гума, а една много симпатична кутия. В нея не можем да превозваме багаж, но пък има достатъчно място, за да сложим кабелите за зареждане или вериги за сняг. Е, важно е да отбележим, че опционално е възможно там да има и резервна гума, но кой ли би го направил.
"Прозрачен преден капак"
Би било наивно да вярваме, че Mercedes наистина ще сложат прозрачен преден капак, но пък точно така са наименували една много яка офроуд функция, която е налична и в обновения Mercedes-Benz G-Class, който бе представен преди месец.
Източник: Mercedes-Benz
С помощта на 360-градусовите външни камери водачът може да види буквално какво има под предната част на автомобила. Това било изключително полезно при преминаването през неравни и каменисти терени.
Източник: Mercedes-Benz
И не бива да се притесняваме, че можем да повредим каквото и да било отдолу при офроуд изживявания, защото и за това е помислено. Батерията е защитена от устойчив на усукване корпус, докато ходовата част е защитена от панел с примеси на пластмаса, подсилена с въглеродни влакна.
Според Mercedes, този материал е по твърд от алтернативни материали, изработени от стомана или алуминий. Въпросният защитен панел е с дебелина от 26 милиметра и тежи малко над 57 килограма.