Вече е ясно, че бъдещето на автомобилите е свързано с електричеството, като през последните години се търсят какви ли не решения пробегът да бъде увеличен.

Mercedes G-Class - какво е да имаш кола с шест гуми и колко струват най-лудите версии на модела

Mercedes G-Class - да имаш кола с 6 гуми (и кои са най-скъпите ѝ версии)

Когато стандартният G-Class не е достатъчно луксозен, екстраватантен и луд

И не само пробегът, но и самото зареждане на електромобилите, за да се спести време по този начин. Пробиви се правят непрекъснато, като една от иновациите ще бъде имплементирана в новия Mercedes EQG.

От Electrek разбираме, че EQG ще бъде първият електромобил, чиито батерии ще бъдат с аноди на базата на силиций, които са изработени от базираната в Калифорния компания Sila Nanotechnologies. А тези батерии са вече пуснати за масово производство.

Твърденията са, че батерията, позната като Titan Silicon, е първата доказано безопасна батерия, в която анодите не са изработени от графит. Технологията се разработва от няколко години и вече е готова за употреба като тя може да се яви един от най-значимите напредъци на електромобилите напоследък.

Причината е, че с Titan Silicon пробегът ще бъде увеличен с около 20% в сравнение със съществуващите батерии. Подобрена е и скоростта на зареждане, като от 10 до 80% батерията трябва да бъде зареждана за едва 20 минути, като в бъдеще се очаква и това време да бъде намалено.

Освен това, от Sila са успели да намалят теглото ѝ с 15%, с което пък ще се спести около 20% повече място. Но това не е единственият ѝ плюс, защото се оказва, че използваните материали в новата батерията са по-благоприятни за околната среда.

По време на производството се отделят между 50 и 75% по-малко въглеродни емисии на кВт/ч в сравнение с графита. Още една полза е, че новите батерии могат да съхраняват около 10 пъти повече заряд от тези с графитни аноди.

Плановете на Sila Nanotechnologies са Mercedes EQG да бъде първият електромобил задвижван с новата технология, а до 2028 г. общият брой на електромобилите, използващия тяхната батерия, да надхвърля 1 милион. Още през 2019 г. Mercedes инвестираха в компанията именно, за да си осигурят напреднала технология при батериите.

Тест драйв, Mercedes EQS SUV и кога разточителството достига своя пик

Mercedes EQS SUV - разточителство докрай

Mercedes EQS SUV е като личен асистент, който може всичко, но му липсва дискретност

Електрическата G-Class, както е известен EQG, трябва да бъде показан в края на 2024 г., като тогава се очакват и повече подробности около модела и иновативната батерия.