Пулсът на съвременния град е динамичен, а забързаният живот изисква да бъдем гъвкави и практични. Това превърна компактния автомобил в необходимост - за по-бързо, за по-лесно и дори за по-екологично придвижване в задръстванията и в градската джунгла, където да намериш място за паркиране отдавна е сложна задача.
На този фон създаденият от французите нов Citroen C3 отговаря на тези и на много други нужди. Той е стилен, той е компактен, той е и модерен в пълния смисъл на това понятие.
За да проверим качествата му в реални градски условия, тествахме версията на новия C3 с 1.2-литров трицилиндров двигател със 100 к.с., съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия.
И модерен, и различен
Новият Citroen C3 е четвъртото поколение на един от най-продаваните модели на марката (с над 5.6 милиона продадени коли от дебюта му през 2002 г.). Идва и с напълно променен дизайн, който няма шанс да остане незабелязан.
Източник: lifestyle.bg
Всеки детайл в новия C3 изглежда различен - и не само защото колата вече има електрическа версия, а защото и дизайнерите са започнали от нулата. А резултатът е автомобил с модерен и динамичен външен вид.
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ:
- Модификация: TURBO 100
- Работен обем: 1199 куб. см
- Мощност: 100 к.с.
- Въртящ момент: 205 Нм до 1750 Нм
- Ускорение: 10.6 секунди от 0-100 км/ч
- Максимална скорост: 160 км/ч
- Среден разход (WLTP): 5.7 л/100 км
- Трансмисия: 6-степенна ръчна
- Стартова цена за Max: 39 598 лв.
Предницата е по-висока и вертикално ориентирана, с представената преди три години емблема на Citroen. Предният капак е къс, но висок, а челното стъкло - по-голямо и по-изправено. Фаровете отпред и отзад са оформени с две хоризонтални и една вертикална лещи и придават на колата отличителен светлинен подпис.
Тестовият C3, който карахме два дни, беше в много секси червен цвят, наречен от Citroen Rouge Elixir и комбиниран с контрастен черен покрив.
Комфорт във всяко пътуване
Едно от нещата, с които Citroen не само са известни, но и се гордеят, е меката возия. Легендарното хидропневматично окачване може и да е в историята, но французите разработиха ново - Citroen Advanced Comfort, което в началото се ползваше само от флагманите в гамата.
Сега обаче C3 може да се похвали със същото окачване, което разполага с прогресивни хидравлични елементи Progressive Hydraulic Cushions. А най-хубавото е, че то е част от стандартното оборудване.
Източник: lifestyle.bg
Така човек съвсем лесно може да забрави, че се е качил на колата сутринта и е слязъл чак вечерта. С нас се случи същото, защото тестваме комфорта при пътуване в предимно градска среда.
Окачването обира неравностите по пътя добре, което прави пътуването комфортно и по неравни настилки, които са нещо често срещано по софийските улици.
Източник: lifestyle.bg
За комфорта в автомобила обаче е помислено и в детайли, защото и седалките са по-специални. Те носят същото име като окачването, грижат се за оптималната позиция на тялото и осигуряват добър комфорт, дори след по-дълго време зад волана. А това ни кара да сме почти сигурни, че новият C3 ще е също толкова комфортен и за по-дълги преходи.
На следващото ниво
Но комфортът в новия Citroen C3 не свършва дотук, защото целият дизайн на интериора предразполага към удобство по време на шофиране - минималистичен и лишен от излишни елементи, които обикновено повече натоварват, той си има всичко необходимо.
Източник: lifestyle.bg
Разположеният пред шофьора дисплей, наречен от Citroen head-up, не само че показва най-важната за автомобила информация като скорост и разход на гориво, но е и изненадващо удобен и практичен. Реалността пък разсея и първоначалното ни притеснение, че ако го повдигнем в по-удобна позиция, той ще скрие част от дисплея. Но практичността на head-up дисплея се усеща само когато човек покара колата и разбере, че за да шофира, наистина не се нуждае от много и големи екрани.
По-голям екран все пак има - 10.25-инчов сензорен, също изчистен от понякога ненужни и разсейващи функции и приложения. Чрез него боравим с информационно-развлекателната система. Тук трябва да направим уточнението, че "нашият" Citroen C3 бе с най-високото ниво на оборудване Max и имаше тази екстра. Но в базовото You инфотеймънт система няма, а на нейно място е разположена специална стойка за смартфон - Smartphone Station и проложение My Citroen Play.
Източник: lifestyle.bg
Формата на мултифункционалния волан също е различна и нестандартна, което въобще не е минус. Разбира се, усещането от него може и да не се хареса на всеки. Но пък се върти с лекота, което прави градските маневри далеч по-лесни.
Обратно към простичките неща в интериора, които вършат безотказно своята работа, като своеобразната лента за управлението на климатичната система например. Тя се управлява с физически бутони, което е чудесно, защото определено се разсейваме по-малко, когато регулираме градусите или степените ѝ.
Източник: lifestyle.bg
Много удобно ни се стори също, че с бутоните на таблото от лявата страна на волана бързо и лесно изключваме някои от асистиращите системи, като тези за разпознаването на пътните знаци и за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение.
Място за всички
От Citroen казват, че в новия C3 има повече място както за краката, така и за главата. И това наистина е така. Пространството в предната част е достатъчно удобно за повечето шофьори, включително тези с височина над 1.85 м.
Отзад положението е сходно дори при разположени по-назад предни седалки. И понеже споменаваме задната част на автомобила, то нека кажем и две думи за багажника. Обемът му от 310 литра (с 10 повече от предното поколение) е достатъчен за ежедневни нужди като пазарски покупки или пренасяне на багаж.
Източник: lifestyle.bg
Ще ни свърши работа и ако пренасяме по-обемисти предмети, защото може да увеличим товарното пространство, сваляйки задната седалка, която се дели в съотношение 60:40.
Удоволствието да избираш сам
В ерата на автоматиците Citroen са успели да направят автомобил с 6-степенна ръчна скоростна кутия, която е наистина приятна за каране. Предавките са достатъчно дълги, за да не се налага на всеки две секунди да превключваме. Колкото до шестата, да, при нея колата се чувства най-добре на по-високи скорости - над 90 км/ч, когато решим да избягаме от града.
Източник: lifestyle.bg
Ако все пак човек иска автоматик, той трябва да се насочи към хибирдната версия на Citroen C3, която е със същия двигател, но с малка батерия и автоматична скоростна кутия. А ако искаме не бензин, а ток в кръвта, то значи трябва да се спрем на изцяло електрическата версия с над 300 км пробег.
- Може да: бъде модерен
- Не може да: ни изправи косите
- Липсва му: щипка лудост
За нас бензиновата версия предлага един добър баланс между ефективност и динамика за градско шофиране. Затова която и версия на новия Citroen C3 да изберем, ще получим желания комфорт и функционалност. Все пак, неслучайно именно тази кола бе сред финалистите на престижните награди за автомобил на годината в Европа за 2025 г.
Citroen са се погрижили също така да ни осигурят възможността сами да придадем отличителен характер на автомобила. Става дума за четирите хоризонтални цветни акцента от екстериора, предлагани в шест цвята, които могат да бъдат сменяни според настроението и деня.