Пандемията от COVID-19 поне на този етап затихна и животът се връща малко по малко към нормалния си ритъм, но на фона на страха от втора вълна. А докато икономиката се възстановява от големия удар, който понесе, има няколко компании, които можем да наречем големите победители в тежката световна ситуация.

Amazon, Джеф Безос и колко спечели най-богатият човек на света от началото на коронавирус пандемията

Джеф Безос - големият печеливш от пандемията

Пир по време на криза

Amazon

Най-богатият човек на света и собственик на компанията за онлайн търговия безспорно спечели най-много от пандемията. С покупки за хиляди долари на всяка секунда, потребителите на Amazon бяха на косъм да направят Безос първият трилионер в историята на света.

Netflix

Освен че много пазарувахме онлайн, гледахме и много филми и сериали. Затова и собственикът на стрийминг платформата Рийд Хейстингс е сред най-доволните от случилото се в последните месеци, поне във финансово отношение.

Огромният скок в броя абонаменти за Netflix (16 милиона за първите три месеца на 2020 г.) увеличи състоянието на предприемача с близо милиард. Днес платформата има повече от 180 милиона абоната по целия свят и струва повече от Disney с неговата близо вековна история, предава Daily Mail.

Снимка 481356

Източник: iStock

Zoom

Приложението за конферентни видеоразговори направи истински бум по време на пандемията. Броят на деловите и неформални срещи, които се провеждат на ден, скочи от 10 на 200 милиона, и то напук на всички подозрения за пробиви в сигурността.

Изпълнителният директор на компанията Ерик Юан може да се похвали със 118% ръст на ценатa на акциите на компанията и с почти двойно увеличение на личното си богатство, което днес достига близо 8 милиарда долара.

Zoom, платформата за видеоразговори и защо противниците й стават все повече

Какъв е проблемът със Zoom

Колкото повече потребители, толкова повече неприятности

Spotify

Още една позната платформа с платено съдържание отбеляза огромен ръст по време на пандемията. Потребителите й достигнаха 130 милиона, като от компанията съобщават, че новите абонаменти за първите четири месеца на годината са цели 6 милиона - рекорд, който не е постиган досега. Активните потребители на месечна база пък са се увеличили с 31%. Този успех обаче е помрачен от спада в парите от реклама, пише BBC.