Сайтове за наблюдение на трафика в реално време като FlightRadar24 имат милиони последователи в социалните мрежи. Момчето, което следи и докладва онлайн движението на частните машини на знаменитостите - Джак Суини, дори стана известен покрай хобито си и негативната реакция на хора като Илон Мъск и Тейлър Суифт.

Едно от нещата, които правят впечатление на феновете, които следят самолетите е почти пълната липса на трафик над Тибет - област, част от която е и контролираният от Китай едноименен автономен район.

Самолети рядко летят над Тибет поради няколко причини, като планинския терен на региона и високата надморска височина. Освен това самолетите не могат да се спускат и кацат в Тибет толкова лесно, колкото в други региони, поради липса на големи международни летища. Макар много местни, спасителни и военни полети да се извършват в Тибет, все пак си има причини повечето от самолетите да избягват да летят над страната.

Джак Суини - студентът, който следи самолетите на Илон Мъск и Тейлър Суифт

Момчето, което продължава да ядосва милиардери

Кой е Джак Суини и как вбесява Илон Мъск и Тейлър Суифт

Трудно е безопасно слизане при аварийни ситуации

Снимка 653500

Източник: iStock

Най-важната причина самолетите да избягват полет над Тибет е високата надморска височина на района, която е около 4500 метра. Ако на самолетите им се случат извънредни ситуации, като спадане на налягането в кабината, те се спускат до под 3000 метра, преди да се отклонят към летище. С високата надморска височина на Тибет самолетите няма да могат да се спуснат правилно, а ограниченото снабдяване с кислород на борда няма да е достатъчно, за да гарантира безопасността на пътниците. Освен това, тъй като Тибет е слабо населен и има само няколко летища, е трудно да се приземят самолети при извънредни ситуации.

Много висока турбулентност

Снимка 653499

Източник: iStock

Турбуленцията се причинява от бързо движещи се въздушни течения с различни скорости. Има различни видове турбуленция, причинени от различни фактори. Въпреки че турбуленцията е възможна във всеки регион и дори при ясни метеорологични условия, най-вероятно е да се случи над планински район като Тибет. Високата турбуленция може да бъде опасна и би направила летенето и кацането на самолети особено опасна задача над Тибет.

Какво е да си на борда на изгорелия самолет на Japan Airlines на летище Ханеда в Токио

379 човека, които вероятно щяха да са мъртви, ако не бяха японци

Няколко разказа на очевидци

Възможност за замръзване на реактивното гориво

Снимка 653498

Източник: iStock

Стандартно това става при минус 47 градуса по Целзий при най-големите самолети. Над планини обаче и на голяма височина, като Тибет, е още по-студено, и рискът е по-голям, особено за презокеански полет, пише Executive Flyers.

Предизвикателство за достигане до останките и спасяване на оцелели

Снимка 653501

Източник: iStock

Друга причина, поради която самолетите не летят над Тибет, се дължи на планинския терен на региона, което прави спасителните операции особено трудни. Дори ако няколко души оцелеят след самолетна катастрофа в Тибет, е трудно да се изпратят спасителни екипи, за да им се помогне.

Марио Бакалов 7 години по-късно - пилотът, приземил най-големия самолет в света в България

7 години по-късно - пилотът, приземил най-големия самолет в света в България

Марио Бакалов е пилот с 20 годишен стаж, мотивационен лектор и човек, зареден с позитивна енергия

Суровите условия в региона също намаляват вероятността пътниците да оцелеят сами. Дори черната кутия на самолет може лесно да бъде изхвърлена на стотици метри по време на самолетна катастрофа, което затруднява получаването на информация за това какво се е случило, за да се изяснят причините, довели до катастрофата на самолета.