BMW представи пред журналисти пазарните си резултати в България и света за 2023 г. От тях става ясно дали германците отбелязват ръст или спад в пазарното си представяне, как се справя у нас марката MINI, кои са най-популярните сегменти и модели в България, както и какви са очакванията за настоящата 2024 г.
Според данните миналата 2023 г. се е оказала по-добра от очакваното за BMW. В глобален план баварците са записали ръст от 6.5%, достигайки 2.555 млн. продадени автомобила. От тях 37% са сделките в Европа, а на второ място е Китай с 32%. Едва след това идват Северна и Южна Америка (19%) и всички останали.
Ако можем да направим извод от подобна информация, това обяснява залитането на много премиум марки, в това число и на BMW, по удовлетворяване на китайския вкус - по-големи модели с повече интериорно пространство и технологични нововъведения.
Източник: BMW
На регионално ниво в България, BMW Group отбелязва общо 1816 продадени превозни средства, от които 1456 от марката BMW, 102 от марката MINI и 258 мотоциклета.
Тук идва може би и най-интересната част от информацията, а именно кои са най-популярните модели на BMW сред българите.
Източник: BMW
Изненадващо или не, на първо място у нас не е нито Серия 3, нито Серия 5, нито дори някой от по-компактните и достъпни модели на марката, а BMW X7 (238). И да, имали сме удоволствието да го тестваме.
Гигантското 7-местно SUV е следвано от X5 (197) и X1 (171). Изцяло кросоувър челна тройка не е изненадваща, имайки предвид афинитета на българите към джиповете и негативните настроения към комбитата, които в Германия например се радват на голям интерес.
Нещо повече, от първите 10 модела по продажби в класацията, само три не са от X-семейството на германците - лимузината Серия 7, Серия 4 Gran Coupe и класическата Серия 3.
Източник: BMW
Интересна е и разбивката по типове задвижвания, според която 34% от продадените автомобили у нас са с бензинови двигатели, 37% са дизелови, а останалото се поделя между plug-in хибридите и т.нар. BEV модели (battery electric vehicles).
Източник: BMW
От електрифицираните модели на BMW най-популярен в България е компактният и разумен iX1, след което идва най-скъпото, голямо и разточително BMW, създавано някога - XM.
На трето място по този показател е BMW i4 M50.
Източник: BMW
Колкото до MINI, изненадани сме, че симпатичните и забавни за каране модели на компанията са успели да привлекат само стотина клиенти, но може би това се дължи на конюнктурата у нас.
Все пак най-успешният модел продължава да бъде абсолютната класика - 3-вратият хечбек с 44 продажби, следван от кросоувъра Countryman с 37 и версията с пет врати на хечбека с 16 бройки. Тук делът на бензиновите мотори е цели 62% срещу дизела с едва 9%.
Източник: BMW
При моторите лидер у нас е адвенчър машината R1250 GS Adventure, а втори е 400-кубиковият скутер C400 GT. Третото място се заема от по-скоро очакван модел - пистовият S 1000 RR. Бруталният "naked" M1000 R, който карахме през есента е по към края на класацията с пет реализирани бройки.
Източник: BMW
За другата марка от портфолиото на BMW Group - Rolls-Royce - информацията не споменава нищо.