Дебатът за горещото или студеното кафе вероятно се е случвал на всеки - с приятели, в социалните мрежи или дори в собствената ни глава, докато се редим на опашка за любимата напитка. И макар да няма категоричен правилен избор, изглежда, че все пак има общо предпочитание (поне в момента), което клони към студеното кафе.
Последни цифри от доклади за тенденциите на производителите на кафе, за есента на 2023 г., потвърждават това, споделяйки, че консумацията на студено кафе се е увеличила с повече от 50%.
Това е илюстрирано от една от най-големите американски марки за кафе Starbucks. От там споделят, че студените напитки съставляват 74% от продажбите в рамките на последното тримесечие. Проучване на Dunkin' Donuts пък, още от 2012 г., установява, че 84% от потребителите им пият студено кафе и през зимата.
Източник: iStock
И никак не е странно, че температурата на кафето се превръща в толкова обсъждана тема - факт е, че това е най-популярната напитка в световен мащаб. Масовата му консумация се е превърнала в част от ежедневните навици, което може да обясни защо хората са склонни да се придържат към температурни предпочитания, независимо от времето на годината. Подобно на всеки сутрешен ритуал, начинът, по който избираме да се насладим на кафето си, може да зададе тона за деня.
Психолози стигат още по-далеч, смятайки, че хората могат да бъдат възприемани по различен начин въз основа на техния избор на кафе. Онези, които предпочитат напитката гореща, се смятат за "по-топли хора, щедри и доверчиви", за разлика от тези, които държат чаша кафе с лед.
Източник: iStock
Изборът на студена или топла кофеинова напитка е детерминиран и от сезона. Горещото кафе в хладен ден ни кара да се чувстваме романтично и уютно. Логично пък е лятно време да търсим охлаждащия ефект на кафето с кубчета лед.
Видът на кафето може да се свърже и с различни настроения или начина на живот. Горещото предполага повече време - в което човек може да се отпусне и да му се наслади. От другата страна е удобство на студеното кафе, което може да се консумира веднага в забързаното ежедневие. Напитката се вписва в начина на живот в движение, обслужвайки натоварените графици и предпочитанията за удобство, пише Yahoo Life.
В крайна сметка маркетинговите кампании и тенденциите в социалните медии често могат да вземат решение вместо нас, дори когато става въпрос за температурата или вкуса на кафето, което пием. Но все пак, да не забравяме, че водещи винаги трябва да бъдат личното предпочитание и вкус.