За съжаление, изглежда, че коронавирусът дойде, за да остане, поне засега. Пандемията принуждава всички нас да оставаме у дома по-често, отколкото бихме искали. Право пропорционално на това, виртуалната реалност все по-бързо се превръща в портал към света.
Оказва се, че тази тенденция не е толкова нова, ако вземем за пример Google Arts & Culture.
Платформата съдържа снимки и 360-градусови видеоклипове на над 2500 забележителности, включително Лувъра, американските национални паркове и какво ли още не. А тази пролет Google се втурна да добавя нови преживявания, за да задоволи нуждите ни.
През април например, интернет компанията помогна на Нюйоркската филхармония да спаси музикалния фестивал Mahler's New York, пускайки различни концерти онлайн, пише Travel and Leisure.
Източник: iStock
Airbnb също бързо се приспособи към нашата реалност вкъщи, превръщайки популярните си екскурзии Airbnb Experiences във виртуални. Сред възможностите са правене на такос в Мексико Сити или разглеждане на улично изкуство в Буенос Айрес.
Източник: iStock
Много авиокомпании също прегърнаха тенденцията. Emirates например създаде виртуални обиколки на своите самолети Airbus A380.
Източник: iStock
И въпреки че нищо не може да се сравни с личното посещение на Долината на царете в Египет, да речем, виртуалните обиколки обещават да бъдат чудесен заместител на реалните пътуванията. Все пак, когато всичко, от което се нуждаем, за да видим света, е Wi-Fi, изборът ни за бягство става неограничен.