Снимка 733792

Източник: Lifestyle.bg

Има автомобили, които хващат погледа заради факта, че са нови и дизайнът им е по-модернистичен. Но има и други, които така грабват вниманието, че хората по улиците просто не могат да отлепят очи от тях.

Renault 5 е точно от втория тип коли. Дизайнът му с ретро нотки и препратки към оригиналния модел от 70-те на миналия век не може да остане незабелязан. Сега той е надграден със спортния хъс на специалната версия на Renault 5 E-tech electric - Roland-Garros, вдъхновена от партньорството на марката с тениса. Renault е премиум партньор на Откритото първенство на Франция.

Снимка 733050

Източник: Lifestyle.bg

Да спечелиш всеки гейм със стил

Сухата информация:

  • Мощност: 150 к.с.
  • Ускорение: 8 секунди от 0-100 км/ч
  • Максимален пробег (WLTP): 410 км
  • Капацитет на батерията: 52 кВтч
  • Базова цена: 74 490 лв

В тениса е изключително трудно да спечелиш сет, без да си загубил нито един гейм. Случва се, но не на всеки и не всеки ден. Е, с Renault 5 Roland-Garros без проблем печелиш геймовете и се справяш с ежедневните задачи.

На пръв поглед човек може да се заблуди, че Renault 5 Roland-Garros е същият автомобил като стандартната версия. И донякъде ще бъде прав. Но само донякъде.

Откъм задвижване, екстри, технологии и усещане зад волана - това е Renault 5. Но дяволът се крие в детайлите, а французите са адски добри в създаването им.

Renault 5 Roland-Garros е върховото изпълнение в гамата на модела и се отличава със специални акценти както в екстериора, така и в интериора.

Очите на всеки автомобилен фен ще се залепят веднага в 18-инчовите Electro алуминиеви джанти, които се уловихме, че съзерцаваме без никаква причина в продължението на няколко минути, преди да изкараме "петицата" от гаража.

Дори без ястребово око, тенис феновете ще забележат и първия отличителен детайл, посветен на Roland-Garros. А именно кръстът на "Свети Андрей", който се намира в основата на предните врати. В него пък стилно е вплетено логото на турнира.

Снимка 733045

Източник: Lifestyle.bg

Хиксовидният кръст и самият светец нямат някаква пряка връзка с Франция, но именно той е залегнал доста сериозно в архитектурата на страната. Ето защо присъства и в отделени елементи от архитектурата на основния корт на Roland-Garros, дори след модернизирането му преди няколко години и добавянето на покрив.

Дали заради тези елементи, дали заради джантите, или пък заради секси визията на колата, но се чувствахме като тенис звезда, която е излязла на улицата и всички се обръщат след нея.

И ако трябва да направим наша препратка към тениса, то ще кажем, че специалната версия на Renault 5 изпъква не само със стил, но и с надеждност и динамика, присъщи на тенисист като Каспер Рууд.

Снимка 733051

Източник: Lifestyle.bg

Той, освен че е сред посланиците на марката, се утвърди като един от най-стабилните и ефективни играчи на клей през последните години. Сигурни сме, че феновете на тениса веднага ще разберат, че не споменаваме клея просто така. Roland-Garros не само се играе на клей, но той заема ключово място в интериора на специалната версия на Renault 5.

Дяволът се крие в детайлите

Още с отварянето на врата на прага виждаме изписано името на най-големия и значим турнир на клей в тениса и града, в който се провежда - Roland-Garros Paris. Като тенис фенове този детайл веднага ни кара да се усмихнем, а усмивката (сравнима с тази на дете, влязло в сладкарница) не слезе от лицето ни и когато седнахме зад волана.

Снимка 733052

Източник: Lifestyle.bg

Там всеки детайл крещи, а в същото време нашепва: "ТЕНИС, ROLAND-GARROS, ТЕНИС". Първото нещо, което ни приковава погледа като безупречно изпълнен сервис, е поставката за безжично зареждане на смартфон, позиционирана под централната конзола. Не защото досега не сме виждали безжични поставки, а защото тя е в цвета на клея. Същият този клей, на който се играе Roland-Garros, където вече споменатият Рууд остана на косъм от титлата през 2022 и 2023 г.

Убедени сме, че това ще е най-приятното зареждане на смартфон, което всеки фен на тениса, притежаващ колата, ще прави. И не го казваме просто така, а от опит. С периферното зрение пък забелязахме, че контурът на стелките - изненада - отново е в цвета на клея.

Снимка 733046

Източник: Lifestyle.bg

На таблото пред пътника няма излишни екрани, а стилно разположен надпис Roland-Garros Paris. Той е осветен, за да го виждаме и през нощта, но още по-хубавото е, че цветът му се променя спрямо режима на шофиране. Така например в режим Comfort ще е жълт, а в Sport - червен. Много яко, нали?

За да потеглим, трябва да използваме e-pop превключвателя на скорости, който се намира зад волана - точно както при стандартната версия на Renault 5. Но както вече отбелязахме, в специалната версия нищо не е стандартно. Превключвателят също.

Снимка 733054

Източник: Lifestyle.bg

Краят му е оформен така, че да наподобява изключително точно дръжка на тенис ракета. Така че постоянно да държим развоя на мача в свои ръце.

Цялостно интериорът на Renault 5 Roland-Garros е като един своеобразен храм за феновете на тениса.

Препратките към турнира са просто навсякъде, разбира се, и в седалките. Тяхната форма не е променена спрямо другите нива на оборудване на модела и е все така обгръщаща и стабилна.

Снимка 733053

Източник: Lifestyle.bg

Но мрежестата им тапицерия е вдъхновена от спортните екипи като цяло, а облегалките на седалки отпред са горещо щамповани с логото на Roland-Garros.

Страничните опори и подлакътникът са облечени в син текстил, който допълва изящното им, но спортно усещане. И понеже говорим за детайли, няма как да не споменем част от брандираните артикули, с които може да допълним поръчката на Renault 5 Roland-Garros.

Снимка 733047

Източник: Lifestyle.bg

И да, чашата за чай в цвета на клея пасва убийствено добре в интериора на колата. Тя е част от специалната тенис колекция The French 2025, създаденa специално за партньорството между Renault и Roland-Garros. Тя включва богата гама фен артикули с френски шик и тенис вдъхновение.

Гейм, сет, мач - бъдещето е електрическо

Зареждането:

  • AC до 11 кВт
  • DC до 100 кВт
  • V2L (vehicle-to-load): да
  • V2G (vehicle-to-grid): да

Прекараното време зад волана на Renault 5 Roland-Garros ни затвърди това, което вече така или иначе знаехме - бъдещето е електрическо. Поне когато става дума за автомобили, разбира се.

Специалната версия е с мощност от 150 к.с. и се предлага само с голямата 52 кВтч батерия, с която с пълен заряд може да изминем около 400 км. Един изключително надежден и комфортен пробег, когато говорим за предимно градско шофиране.

Но както в тениса, така и тук очакванията ни понякога биват надминати. По цикъла на WLTP средният смесен разход на Renault 5 Roland-Garros трябва да е 14.9 кВтч/100 км.

Снимка 733049

Източник: Lifestyle.bg

След цял уикенд с колата с предимно градско шофиране, но и магистрално такова, отчетохме разход от 13.4 кВтч/100 км, което няма да лъжем - изненада ни приятно.

Снимка 733059

Източник: Lifestyle.bg

Този резултат се дължи до голяма степен и на рекуперацията, която в градски условия е просто страхотна и не бихме я заменили за нищо. Бихме казали също така, че Renault 5 Roland-Garros гледа и активно се учи от вече споменатия Каспер Рууд, който през последните години също много значително подобри издръжливостта си на корта.

Освен това и Рууд, и Renault 5 са готови за всякакви предизвикателства, защото са адаптивни към всякакви условия. Е, не за тежък офроуд, но V2L и V2G технологиите, с които разполага електромобилът, го правят поливалентен играч.

Снимка 733058

Източник: Lifestyle.bg

И въпреки компактните си размери, трима човека на борда (единият в детско столче), вземат кратките, средните, че и дългите градски разстояния комфортно без проблем.

Цялостно, Renault 5 Roland-Garros ни накара още повече да се влюбим в модела. Защото когато душата иска тенис и динамика, колата ѝ ги дава