G-класата, създадена през 1979 г., е не само сред най-успешните модели на Mercedes-Benz, но и сред най-емблематичните за компанията.

Колко двигателя ще има електрическата G-класа на Mercedes EQG

Колко двигателя ще има електрическата G-класа на Mercedes

И кога ще я видим в действие

Ето защо немците нямат никакво намерение да се отказват от модела, а дори напротив - правят го още по-добър и в крак с времето. Преди няколко дни бе представен обновеният Mercedes-Benz G-Class и той определено е грабва окото.

От Mercedes казват, че както и досега G-класата залага на тестваната конструкция на рамата, трите механични диференциала и LOW RANGE. Също така на стабилна задна ос и независимо предно окачване, защото все пак е офроуд легенда.

Снимка 658920

Източник: Mercedes-Benz

Фейслифтът прави някои подобрения по дизайна, но запазва основния ръбат дух на екстериора, с който Mercedes-Benz G-Class е добре известен. Прави впечатление, че радиаторната решетка е с четири вместо с три предходни хоризонтални ламела, като предната и задната броня също са преработени.

Дръжките на вратите са запазили класическата голяма форма, но за първи път новата G-класа ще предлага опцията KEYLESS-GO. Подобрена е и аеродинамиката, доколкото това е възможно с типичните за модела форми.

Вътре виждаме, че е заложено предимно на екрани, като информационно-развлекателната система е с 12,3-инчов сензорен екран. Точно толкова голям е инструменталният панел пред шофьора.

Снимка 658922

Източник: Mercedes-Benz

Като нова функция е добавена и възможността за безжично зареждане на смартфон, а опционално може да бъде добавена наистина впечатляваща озвучителна система - Burmester 3D surround sound с Dolby Atmos.

Колкото до двигателите - обновеният Mercedes-Benz G-Class ще се предлага с нови модификации - Mercedes-Benz G 500 и G 450 d, както и с върховия и спортен Mercedes-AMG G 63.

Снимка 658919

Източник: Mercedes-Benz

За първи път цялата гама е напълно електрифицирана с 48-волтова мека хибридна система, което означава, че казваме сбогом на големия V-8 двигател, с който бе оборудвана предишната генерация. Е, поне донякъде.

За сметка на това G 500 се задвижва от 3,0-литров редови шестцилиндров двигател с двойно турбо, който генерира 449 к.с. и осигурява максимален въртящ момент от 560 Нм. При дизеловата версия G 450 d също говорим за шестцилиндров двигател с по-малко мощност, но по-добър въртящ момент.

Снимка 658917

Източник: Mercedes-Benz

Под капака на върховата версия Mercedes-AMG G 63 ще намерим AMG 4,0-литров V8 битурбо двигател, при който говорим за 585 к.с. и въртящ момент от 850 Нм. Въпреки размерите си, AMG G 63 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди, а максималната скорост е 220 км/ч. Но с опционалния AMG Performance пакет максималната скорост става 240 км/ч и ускорява от място с една стотна по-бързо.

Снимка 658921

Източник: Mercedes-Benz

Едно от нововъведенията, което издига офроуд преживяването на ново ниво е "прозрачният преден капак". Той всъщност е далеч от прозрачен, но благодарение на 360-градусовите външните камери водачът вижда какво има под самия автомобил.

Магнус Остберг, софтуерният директор на Mercedes, за бъдещето на колите

Бъдещето на колите - според софтуерния директор на Mercedes

Магнус Остберг има ясна визия за това как се правят нещата

Обновеният Mercedes-Benz G-Class е наличен за поръчки, като се очаква първите автомобили да бъдат доставени през есента. Цените, разбира се, няма да са по джоба на всеки, защото започват от 122 808 евро.