По-рано тази година Dacia пусна в продажба у нас новия Duster, с който обеща, че всичко ще е по-добро. А сега показа и най-новия си модел - Bigster, който видяхме за първи път като концепт през 2021 г.

Новата Dacia Duster е официално в продажба в България - ето какви са цените

Новата Dacia Duster е вече в България - ето колко струва

Третото поколение на Duster е вече тук

Той ще се яви като по-голям брат на Duster и влиза директно в C-SUV сегмента. Обещанията са за повече стил, повече технологии, но и все така изчистен интериор само с най-необходимото.

Първи поглед отвън

Щедри размери, прости линии, големи калници и неизбежната прилика с Duster са първите неща, които правят впечатление от снимките на автомобила. Предната част запазва дизайна на Dacia с широката решетка в черен гланц с логото Dacia Link в центъра.

Снимка 686053

Източник: Dacia

Предните и задните защитни кори на Bigster са масивно боядисани, което според Dacia ги прави по-издръжливи и устойчиви. Защитата, преминаваща около цялата каросерия - отстрани, по арките на колелата и долната част на броните - е направена от Starkle, материал, с който Dacia работи за по-устойчив подход.

Снимка 686055

Източник: Dacia

Стандартно Dacia Bigster ще се предлага със 17 или 18-инчови алуминиеви джанти, а опционално може да бъде качена и на 19-инчови. Дължината на автомобила е 4.57 м, ширината 1.81 м, а разстоянието до земята - 22 см.

Най-важното отвътре

Dacia цели новият модел да предлага пространство, ергономичност и комфорт в купето, за което подсказва и високото вертикално арматурно табло.

Клъстърът пред шофьора ще бъде 7-инчов (в Essential и Expression) или 10-инчов (в Extreme и Journey) според нивото на оборудване. Информационно-развлекателната система пък ще е с 10.1-инчов сензорен екран за всички версии. Според нивото на оборудване Bigster ще се предлага с три вида централна конзола отпред - ниска, средна или висока с подлакътник.

Снимка 686056

Източник: Dacia

Според Dacia, багажникът ще разполага с до 667 литра обем, което го нарежда сред най-добрите в класа му в това отношение. Според версията на оборудване в новия Bigster ще има двузонов климатик с вентилационни отвори за пътниците отзад, безжично зарядно за смартфон и за първи път при Dacia - отварящ се панорамен покрив.

Любопитното е, че Dacia Bigster ще разполага с бутон My Safety, от който да се изключват някои или всички системи за асистиране на шофьора. Нещо, което видяхме при Reanult Symbioz.

Снимка 686058

Източник: Dacia

За първи път при автомобил на Dacia ще видим и отварящ се панорамен покрив. Дължината му е 120 см и е проектиран да се отваря на 35 см с функция за накланяне и завъртане. Той е стандартно оборудване за Extreme, но допълнително за Journey.

Задвижване

Bigster ще се предлага с четири различни опции под капака. Той ще е и първият с хибридния двигател HYBRID 155, който съчетава 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 107 к.с., с два електрически мотора (мотор с мощност 50 к.с. и високоволтов стартер-генератор). 

Батерията е с капацитет 1.4 кВтч, а скоростната кутия, очаквано, е автоматична. Според Dacia новият двигател HYBRID 155 ще е по-мощен от HYBRID 140, който имаме в Duster и Jogger. Иначе казано, с 15 к.с. по-мощен и може да тегли с до 250 килограма повече.

Снимка 686052

Източник: Dacia

Bigster TCe 140 е с 1.2-литров 3-цилиндров бензинов турбо двигател със система 48V мек хибрид и 6-степенна механична скоростна кутия. 

Bigster ECO-G 140, както подсказва и името, ще съчетава в себе си два вида гориво - бензин и LPG. Меката хибридна система поддържа 1.2-литров, 3-цилиндров турбо двигател. Батерията пък е с капацитет от 0.8 кВтч.

Ето колко ще струва новата Dacia Spring в България

Ето колко ще струва новата Dacia Spring в България

И кога започват доставките на най-лекия електрически автомобил в Европа

Bigster TCe 130 4x4 разполага със задвижване на всички колела, 6-степенна механична скоростна кутия и мека хибридна система 48V, която работи с 1.2-литров 3-цилиндров турбо двигател. И тук батерията е 0.8 кВтч.

Цената на новия Dacia Bigster все още не е обявена, а поръчките ще започнат в началото на 2025 г.