През последните няколко години китайските автомобилни производители ясно показват, че искат да бъдат сред основните играчи на пазара за електромобили.

2000 км с едно зареждане? Да, BYD твърдят, че е възможно

2000 км с едно зареждане? Да, BYD твърдят, че е възможно

Китайската автомобилна компания прави революция

Към момента на BYD им се получава най-добре, защото те успяват да се конкурират с Tesla по продажби на електромобили, което е нещо наистина забележително. Едно от основните предимства на китайските електрически автомобили е по-ниската цена, която предлагат.

Но техният устрем може да бъде спрян на два от най-големите пазари в света - този в Европа и САЩ. Вeче ЕС окончателно гласува и прие предложението за налагане на по-високи мита върху внесените от Китай електрически автомобили.

Снимка 686039

Източник: iStock

През следващите пет години към досегашните 10% ще бъдат добавени още 35% мито, което означава, че като теглим чертата се получават допълнителни 45% оскъпяване. До този развой се стигна след като разследване на ЕС е показало, че държавата несправедливо отпуска субсидии на автомобилните производители в страната.

Тепърва предстои да се разбере как ще реагират на този ход китайските производители дали ще увеличат цените на електромобилите си, или ще ги продават на загуба. Друга алтернатива е построяването на заводи в Европа и произвеждането на електромобили тук, а не в Китай.

Снимка 686038

Източник: iStock

Подобна, но много по-крайна мярка предприе администрацията на Джо Байдън преди няколко месеца. Тогава бе решено, че в САЩ тарифите за внос на електрически коли от Китай ще бъде повишен от 25% на 100%. Според The Verge, с този ход американците ще се опитат да охладят интереса към по-евтините китайски електромобили, които бързо могат да наводнят пазара и причинят загуби на местните компании.

Версията на Model 3, която Tesla спря от продажба

Версията на Model 3, която Tesla спря от продажба

Ето каква е и вероятната причина

Това е и една от причините ЕС да повиши митата върху колите от Китай. Според Reuters, от Renault и Volkswagen са изразили надежда, че този ход ще им позволи да се конкурират с китайските производители. От Stellantis пък казват, че автомобилният сектор е бил под натиск както от амбициозните планове за намаляване на въглеродните емисии, така и от глобалната китайска офанзива на пазара за електромобили.