Към момента Skoda разполага в гамата си с един изцяло електрически модел - Enyaq. Но това ще се промени след няколко месеца, когато започнат първите доставки на новия Elroq.

Новото начинание, което обедини Hyundai и Skoda

Новото начинание, което обедини Hyundai и Skoda

Не, не е нов модел кола, а...

Представеният официално компактен SUV е позициониран в C-сегмента и като размери е сходен с Karoq, но е малко по-голям. Впечатление правят много неща, но най-вече, че изглежда много по-различно.

Новият дизайн

Elroq възприема новия дизайнерски език на Skoda, който чехите са нарекли Modern Solid. И докато в  задната част на автомобила можем да открием прилики с вече споменатите Enyaq и Karoq, то отпред електромобилът има собствен облик.

Снимка 685060

Източник: Skoda

Познатата ни решетка отпред е заменена от гланцираното черно Tech-Deck лице. В този черен и елегантен елемент инженерите са позиционирали важни сензори като радар и предна камера.

Нещо друго отличително в Skoda Elroq е липсата на емблема. И на предния капак, и на задния капак вече няма емблемата на чешката марка. Тя е заменена с новия надпис Skoda.

Снимка 685059

Източник: Skoda

Колкото до фаровете, от Skoda казват, че тънките линии и минималистичният дизайн ще са нещо, което ще виждаме често в Modern Solid езика. 

Изчистен, но модерен интериор

Вътре в новата Skoda Elroq едно от първите неща, които ни прави впечатление отново е отсъствието на емблемата на марката в центъра на волана. Вместо това там откриваме новия надпис Skoda.

Снимка 685056

Източник: Skoda

В средата на таблото винаги ще намираме 13-инчов сензорен екран за информационно-развлекателната система. Потребителският интерфейс няма да е нещо ново, защото вече сме го виждали в Enyaq и новите версии на Superb и Kodiaq.

Под дисплея Skoda са решили да запазят лента от физически бутони за климатичната система и режимите на шофиране. Екранът с важните за шофьора данни и информация за автомобила пък е с размер от 5-инча. Като опция може да бъде добавен и head-up дисплей.

Снимка 685054

Източник: Skoda

В седалките и някои елементи от вратите е използван специален нов плат, наречен RecyTitan, който е изработен от 78% рециклирана пластмаса. Багажникът е доста голям и побира до 470 литра, а когато задните седалки бъдат сгънати, обемът му нараства на 1580.

В различните джобчета и ниши на интериора на колата могат да се побират още неща, а от Skoda казват, че тяхното общо допълнително пространство е 48 литра.

Задвижването

Skoda Elroq ще се предлага в четири варианта и три избора на размера на батерията - 50, 60, 85 и 85x. Базовата версия Elroq 50 идва с 55 кВч батерия, която осигурява автономия до 370 километра. Пиковата производителност на електромотора, монтиран на задната ос, е 125 кВ.

Снимка 685053

Източник: Skoda

Elroq 60 е с батерия с капацитет от 63 кВч и пробег до 400 километра, но електромоторът е по-мощен - 150 кВ. Максималната скорост и на двата варианта е 160 км/ч.

Най-мощните варианти на Elroq - 85 и 85x са с батерия от 82 кВч. Версията 85 е със задно монтиран електромотор с мощност 210 кВ, а пробегът е до 560 километра. Elroq 85x е с два електромотора, което осигурява и задвижване на четирите колела като стандарт.

Снимка 685058

Източник: Skoda

Колкото до ускорението, то не е чак толкова впечатляващо. От 0-100 км/ч базовата версия развива за 9 секунди, Elroq 85 пък за 6.6 секунди. Цените се очаква да започват от 33 000 евро, а поръчките да се отворят в началото на 2025 г.