Вече на всички трябва да ни е пределно ясно, че бъдещето на автомобилите е ориентирано към електрическите модели. А рано или късно тези с добрите стари двигатели с вътрешно горене ще останат само в музеите.

Макс Верстапен, Honda E и какво прави пилот от Формула 1 в дребен градски електромобил

Какво е общото между Макс Верстапен и малък градски електромобил

Honda представи специална серия, в чиято разработка е участвал шампионът от сезон 2021

Разбира се, все още сме далеч от този момент, но всички големи автомобилни производители ясно показаха намеренията си да ориентират производството си именно към електрически модели.

И тази тенденция няма да подмине и мотоциклетите. От Engadget разбираме, че най-големият производител на мотоциклети в света - Honda, също ще се ориентира към производството на електрически модели.

Плановете към момента са до 2025 г. да бъдат представени 10 или повече нови модела, които да бъдат задвижвани изцяло от електричество. Голяма част от тези нови модели ще бъдат предназначени за пазарите в Европа и Азия, като този в Северна Америка ще остане на заден план.

Снимка 587614

Източник: Honda

От Honda са споделили също така снимка със силуети на новите модели и от нея става ясно, че голяма част от тях ще бъдат мотопеди. Към момента знаем, че японският производител разработва нова платформа за три по-големи електрически модела.

Всичко това обаче не означава, че Honda ще спре да произвежда мотоциклети с двигатели с вътрешно горене. Намеренията на компанията е да продължи да го прави, но те да бъдат по-щадящи околната среда. Това ще се случи чрез въвеждането на повече мотоциклети на гъвкаво гориво. Ще се задвижват с горива на базата на етанол E20 и E100. Обещанията са, че това трябва да се случи през следващите три години.

Тест драйв, Honda HR-V, хибридите и тийнейджърската дързост

Honda HR-V - динамичен автомобил с добра аеродинамика, просторен интериор и афинитет към града

Какво е да караш третото поколение на марката

Големите панове на японците не спират дотук. Те искат производството на мотоциклети да се превърне във въглеродно неутрално до 2040 г., а до 2030 г. цели 15% от продадените им мотоциклети да са електрически.