Макс Верстапен зад волана на дребничката Honda E. Не, това не е шега. Настоящият шампион във Formula 1 и пилот на Red Bull участва в разработката на нова специална серия на японския електромобил, която ще се продава само в Европа, пише автомобилното издание Motor1.
Red Bull и Honda имат дългогодишна връзка, като японците продължават да снабдяват австрийския отбор с двигатели, въпреки че технически се изтеглиха от най-престижният пистов шампионат в края на миналата година. И явно се справят доста добре, съдейки по временното класиране през настоящия сезон, което показва, че болидите на Red Bull са на временните първо и второ място.
Според информацията, проектът не е просто част от трудовия договор на Макс, а той наистина кара Honda Е в свободното си време. Специалната серия на модела, която е наречена Honda E Limited Edition, се отличава от останалите стандартни версии с ексклузивен "кристално червен" екстериорен цвят, допълнен от черни контрастиращи акценти и тъмни емблеми.
Източник: Honda
Моделът разполага и с уникални 17-инчови черни алуминиеви джанти, с които стандартната версия не може да бъде поръчана.
Източник: Honda
Преди да спечели тазгодишното състезание на италианската писта "Имола", Верстапен бе забелязан да кара своята Honda в близкия град Додза. "Honda E Limited Edition е наистина чудесна. Изглежда свежо, дизайнът е компактен, а и е забавна за каране. Това е чудесен електрически градски автомобил," казва Верстапен за колата.
Източник: Honda
Специалната серия е базирана на най-високото ниво на оборудване на Honda E Advance Grade и не е никак евтина. Цената на колата в Англия е 38 120 паунда, което е доста за малък електромобил с реален пробег от около 190 км (220 км според официалните WLTP показания). Знаем, защото сме я карали.
Но не можем да пропуснем факта, че Honda E изглежда много различно и е доста стилен малък хечбек, разполагащ с качествен и интригуващ интериор.
Съмняваме се Макс Верстапен да откаже и хипотетичен бъдещ Type R вариант, особено имайки предвид, че от Honda казват, че платформата със задно предаване на електромобила може да понесе по-голяма мощност от сегашните 152 к.с.