Не е нужно човек да е сред почитателите на Renault, за да забележи, че през последните няколко години марката промени изцяло дизайна на колите си.
Това, разбира се, бе съвсем очаквано и продиктувано от назначаването на Жил Видал за главен дизайнер на марката.
Последният модел, в който може да видим новия дизайнерски език на французите и почерка на Видал, е Austral.
Сухата информация:
- Модификация: Full hybrid E-Tech 200
- Двигател: 1.2 литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор
- Мощност: 200 к.с.
- Въртящ момент: 410 Нм
- Батерия: 2 кВтч
- Ускорение: 8.4 секунди от 0-100 км/ч
- Максимална скорост: 180 км/ч
- Базова цена: 67 990 лв.
Първата генерация бе представена през 2022 г. и с нея Austral замени колебливо продаващия се Kadjar. И сега, три години и над 200 000 продадени коли по-късно, французите решиха да подранят с около година и да обновят модела.
С компактните си, но напълно достатъчни за семейни нужди размери, Renault Austral става още по-конкурентен в C-SUV сегмента. С нов дизайн, нови технологии и още повече пробег, моделът се опита да спечели сърцата ни.
Затова точно като южен порив на вятъра ни отвя чак до съседна Гърция, за да ни убеди, че е станал още по-добър във всяко едно отношение. Само името си е същото, но за тези, които не си падат по френския, ще дойде като новост, че то се произнася с "О".
Южният полъх на промяната
Този фейслифт е доста радикален, защото дизайнерите на Renault са преобразили осезаемо екстериора на Austral.
Предният капак е станал по-скоро прав, а не с характерните извивки на предшественика си. Предната престилка е претърпяла промени, бронята вече съдържа малки релефни 3D ромбове, разпръснати около логото.

Източник: Renault
Светлинният подпис също е променен и разполага с нови предни и задни светлини. Дневните, които са интегрирани в бронята, пък са във вече познатата ни от други модели симпатична, но и леко агресивна форма на полуромб. С новия Austral дебютът си прави и новото поколение матрични светлини на Renault, които вече нямат само 12 диода, а цели 20.
Така цялостно предницата напомня много на флагмана в гамата на французите - Rafale.
Отзад виждаме, че размерът и позицията на логото на Renault също са пипнати, а вятърът на промяната не е подминал и задните светлини, които са с нова форма, която самият Жил Видал доста абстрактно определя като "ледено кубче".

Източник: Renault
Така със сигурност новият Austral изглежда много по-модерно и дори по-агресивно. Нещо, което може да притесни някои хора заради многото сходства с други модели от гамата, но на нас лично ни допада доста.
Повече пробег = повече спомени
Подобно на предшественика си фейслифтът на Austral идва с два вида задвижване - мек хибрид и пълен хибрид. По време на теста имахме възможността да караме и двата вида и определено бихме заложили на пълния хибрид.

Източник: Renault
Full hybrid E-Tech 200, както го наричат от Renault, разполага с общо 200 к.с. и съчетава 3-цилиндров 1.2-литров бензинов двигател с турбокомпресор и два електрически мотора. Автоматичната скоростна кутия е с палцови муфи, без съединител и е с нов софтуер.
Батерията е станала по-голяма - 2 кВтч, и според Renault може да ни осигури до 80% от движението в града да бъде на ток. Тук идва и друго голямо обещание - новото Renault Austral може да измине до 1100 км с едно зареждане.
Ние не успяхме да го постигнем, но с шофиране предимно по магистрала и скорости около 90 км/ч и повече, не сме си и мислели, че е възможно. Реално погледнато, икономията не беше сред целите ни. Но реалистично тези 1100 км биха могли да бъдат изминати в преобладаващо градски условия, където автомобилът да използва повече електрическото си задвижване.

Източник: Renault
Mild Hybrid 160 пък се състои от 4-цилиндров 1.3-литров бензинов двигател с турбокомпресор, подпомаган от стартер-алтернатор и 12-волтова батерия.
При тази версия мощността е 160 к.с., които реално погледнато са си достатъчни, но както вече казахме, ние лично бихме заложили по-мощната версия. Не само заради повечето коне и осезаемата разлика в динамиката, но и заради предимството да шофираме на ток в града.
Повече комфорт в купето
Вътре, донякъде очаквано, не виждаме толкова драстични и големи промени, колкото отвън. Това е на пръв поглед, но всъщност доста неща са подобрени.

Източник: Renault
Още със сядането на шофьорското място на очи се набива камерата, разположена на лявата A-колона. Тя е част от система за разпознаване на водача, с която е снабден новият Austral.
След създаването на профил, системата осъществява лицево разпознаване на водача при отварянето на вратата и активира предварително зададени настройки за главно меню, любими радиостанции, позиция на шофиране и Google приложения.
След това виждаме познатите 12-инчов дигитален инструментален панел с 9- или 12.3-инчов мултимедиен екран, в зависимост от версията.

Източник: Renault
Допълнително е наличен и 9.3-инчов head-up дисплей. Знаем, че някои хора не могат да свикнат с тази технология по време на шофиране, но за нас тя, както и системите за сигурност, са голямо удобство.
Голямата новост тук е, че системата е хардуерно обновена до последното ниво, познато от Rafale и Scenic. Така визуализацията на централния дисплей е с последното поколение графика и дизайн.
Едно от най-важните неща във всеки автомобил са седалките, затова Reanult са променили тези в Austral и са ги направи малко по-широки и по-комфортни. За удобството на водача е осигурена и функция за масаж, която има няколко разновидности.
Така при по-дълъг път колата се грижи за комфорта на лумбалната ни област. Много приятна функция, която се уловихме, че използваме почти постоянно.

Източник: Renault
Чрез ново окачване и променена настройка на амортисьорите Renault са успели да направят новия Austral завидно по-комфортен и по-меко возещ от предното поколение.
В купето, освен по-комфортно, е станало и по-тихо. Това е постигнато чрез редица подобрения, сред които нови уплътнения на вратите, нов дизайн на огледалата и нова капачка на демпфера. При най-високата версия на оборудване - Esprit Alpine, допълнителни 6 dB се свалят благодарение на ламинираните стъкла на предните врати.

Източник: Renault
Накрая стигаме и до багажника, където има минимум 527 литра. Казваме минимум, защото задната седалка се плъзга над 16 см, което ни дава свободата да адаптираме товарния капацитет според моментните ни нужди.
В заключение може да кажем, че задачата е успешно завършена - новото Renault Austral е станало по-добро, по-комфортно и по-технологично от предшественика си. Все неща, които са важни, когато избираме своя нов семеен автомобил.