Колкото и да философстваме, компактният кросоувър си остава едни от любимите модели на модерния градски човек. Факт. Идеята да стоиш малко по-нависоко от останалите, което ти дава чувството за сигурност, както и да се възползваш от почти всички плюсове на обикновена лека кола, не е никак за подценяване. Макар че, признаваме си, първоначално доста се дърпахме от нея.

Honda разбра, че в този сегмент има много хляб много отдавна. Все още помним първото HR-V, което в края на 90-те изглеждаше смело, иновативно и напредничаво. Сега не е много по-различно. Honda не спира да предлага все по-интересни кросоувъри с идеята да се запълни всяка възможна ниша на пазара.

Снимка 670833

Източник: Honda

Опит в тази посока е и новата Honda ZR-V, който запълва празното пространство между HR-V и култовия CR-V. Как се образува тази пролука? Много просто. CR-V порасна много на размери, което създаде известна пропаст между него и по-малкото HR-V. Именно там се намества новия играч ZR-V.

Тест драйв, Honda Civic и защо да си overdesigned e нещо лошо

Honda Civic e мултифункционален хечбек с чисто автомобилни добродетели

Тест драйв: Honda Civic

Хубавото е, че ниша и търсене на такива модели наистина има, а Honda умее да дава характер на колите си, като според нас ZR-V не е просто изсмукан от пръстите на някой маркетолог пълнеж, а автомобил със собствен дух и собствена клиентска аудитория.

Снимка 670831

Източник: Honda

ДИЗАЙН

Като казваме, че е компактен, не бива да си мислим, че този модел е малък. Купето е дълго повече от 4.5 метра, но благодарение на ниския си профил, ZR-V изглежда по-малък, отколкото всъщност е. Това е хубаво, защото по този начин окото ни се обърква и се чуди в крайна сметка джип ли е паркиран пред нас или малко по-висок лек автомобил.

Това е и смисълът - колата ни да е аеродинамична, бърза и икономична на магистрала, но и да разполага с голям багажник, достатъчно пространство в интериора и окачване, с което няма да покорим Хималаите, но и няма да се уплашим от някоя неприятна преспа или малка дюна на път за див къмпинг.

Снимка 670832

Източник: Honda

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

  • Модификация: ZR-V e:HEV
  • Работен обем: 1997 куб. см.
  • Мощност: 184 к.с.
  • Въртящ момент: 315 Нм
  • Ускорение: 7.8 сек. до 100 км/ч
  • Максимална скорост: 173 км/ч
  • Среден разход: 5.7 л/100 км
  • Трансмисия: безстепенна автоматична
  • Базова цена: 84 990 лв.

Външният вид на Honda ZR-V бихме определили като хомогенен. Актуалният дизайнерски език на японците е доста по-"изгладен" и плавен, отколкото бяхме свикнали в миналото. Харесва ни, че ZR-V не е нито прекалено скромен, нито прекалено агресивен и натрапчив. Харесва ни, че е изчистен от излишни линии, елементи и решетки и изглежда като добре проектиран и обмислен от дизайнерска гледна точка автомобил.

Същото може да се каже и за интериора. Използваните материали не стремят да ни впечатлят, но се усещат като доста качествени и солидни, което е повече от достатъчно за този сегмент. Харесват ни интегрираните в една обща "лента" духалки на климатика, както и наличието едновременно на стандартно USB, както и на такова от типа Type-C.

Honda представи Saloon и Space-Hub на CES 2024 - ето какво знаем за бъдещите електрически модели

С нова емблема Honda гледа към електрическото си бъдеще

Ето какво знаем за двата нови модела, представени на CES 2024

По време на краткото си съжителство с Honda ZR-V не усетихме технологична липса на каквото и да е. Таблото зад волана е дигитално, колата разполага с всички задължителни за новото време технологии, подпомагащи шофирането, паркирането и комфорта на пътниците. Не ни харесва обаче, решението скоростите да се сменят от няколко бутона. Срещали сме го и в други коли и го намираме за неособено удобно и интуитивно.

Снимка 670827

Източник: Honda

Има какво да се желае и от централния дисплей, разположен в средата на таблото. Той е функционален и върши работа, но на фона на други предложения в този клас, изглежда малко малък и малко демоде. От друга страна, нито веднъж не се объркахме в менютата, което значи, че логиката им сработва за нас.

Снимка 670835

Източник: Honda

ЗАДВИЖВАНЕ

У нас Honda ZR-V ще се предлага само като хибрид с предно предаване. Системата не позволява зареждане от контакта, но пък е доста ефективна. Тя се състои от 2.0-литров бензинов мотор и електромотор, разположен в скоростната кутия. Общата мощност достига 184 к.с., които намерихме за достатъчни.

Снимка 670837

Източник: Honda

Интересното е, че ZR-V някак си ни провокираше да караме по-ефективно. Батерията е малка и има капацитет от само 1 кВч, което означава, че много бързо се изтощава, но и много бързо се пълни. Усетихме се, че може би точно заради това, постоянно искахме да "пълним" батерията, като караме по-ефективно.

Движение само на ток на практика е възможно само при маневриране, като тук хибридната технология няма за цел да предлага електрическо придвижване, а по-скоро да допринася за динамиката на автомобила и да намалява разхода му на гориво.

Nissan и Honda - заедно срещу конкуренцията при електрическите автомобили

Неочакваният съюз между Nissan и Honda

Японците усещат напрежението

В тази връзка, успяхме да регистрираме разход от около 6 л/100 км в смесен режим на работа, което намираме за доста добър резултат за автомобил с подобна динамика и размери. Като стана въпрос за динамика, не очаквахме нещо впечатляващо от ZR-V и впоследствие не останахме изненадани.

Снимка 670834

Източник: Honda

  • Може да: завладее града веднага
  • Не може да: се движи на ток
  • Липсва му: 4х4

Моделът е пъргав и бързо сменя посоките, което го прави удобен за града и неговите покрайнини, което е и естествената му среда. На дълъг път по магистрала също се справя добре, но на места се усеща леко задъхване. Хубавото е, че няма забавяния в реакциите, нито излишен шум от двигателя с вътрешно горене, какъвто има в много от хибридите, които сме карали.

Максималната скорост също не е впечатляваща, някакви си 173 км/ч, но реалността вече е друга, камери има навсякъде, а и вече е по-важно да си разумен, отколкото невъздържан спортист. Казваме го, защото преди 20-ина години стандартен хечбек с лекота развиваше 200 км/ч, а в много случаи и повече. Но това изглежда остава в миналото.

Снимка 670829

Източник: Honda

Honda ZR-V е очакван модел от Honda, който обаче има собствен характер. Очакван е, защото споделя технологии, дизайнерски език и цялостната философия на актуалните модели на компанията, но същевременно има своя идентичност.

По-игрив и младежки е от CR-V, но е по-зрял и добре композиран от HR-V. В този смисъл, смятаме че тази ниша в гамата на Honda не просто е имало смисъл да бъде запълнена, а и е запълнена качествено. Стига, разбира се, да има достатъчно ентусиасти, които са готови да платят базова цена от 85 000 лв.