Honda Civic e малко като Лионел Меси - едва ли има човек на света, който да не е чувал името й. Моделът е на пазара от 1972 г., от него са произведени цели 11 поколения и почти няма страна, в която да не е продаван.
Факт е, че типично по японски, на различните пазари, моделът е получавал и различни имена, но идеята е ясна - милиони хора по света са наясно с това какво представлява тази кола и това не е никак случайно.
Honda Civic винаги е бил добре композиран модел, което означава, че балансира между куп компромиси, но крайният резултат е чудесен. Той винаги е бил достъпен, практичен, умерен и смел. Хубавото е, че продължава да бъде такъв. Ето го и последното поколение на модела, което покарахме няколко дни и върнахме без особено желание.
Източник: Honda
За нас това е най-добрият Civic до момента. Осъзнаваме, че това са силни думи, но ни харесва, че от Honda са се постарали да не повтарят грешките от предишното поколение и са ги поправили в новото.
- Модификация: Civic e:HEV Sport
- Работен обем: 1993 куб. см.
- Мощност: 184 к.с.
- Въртящ момент: 315 Нм
- Ускорение: 7.8 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 180 км/ч
- Среден разход: 4.2 л/100 км
- Трансмисия: безстепенна автоматична
- Базова цена: 65 990 лв.
И докато харесваме първичността и интутивното усещане зад волана на предишния модел, сме по-скоро съгласни с всички, които казваха, че той е overdesigned. Макар че изглежда добре, старият Civic беше една идея претрупан с детайли, линии, акценти и дизайнерски щрихи.
НА ЧИСТО
При новия Civic това е забравено. Японците никога не са имали нищо против да правят резки завои по отношение на дизайна и тук са направили същото.
Новият автомобил е с много по-хомогенен, мек и изчистен дизайн, което го кара да изглежда ужасно добре не само на обработените официални кадри, но и на живо - в сивата зимна действителност на София. Всичко това не означава, че той е изгубил "агресията" в погледа си, напротив.
Отпред Civic е все така намръщен, отстрани е все така нисък и целеустремен, а отзад стоповете му са все така изразителни. Просто излъчването му е по-зряло от това на неговия предшественик. Сякаш някой е хванал една гумичка, изтрил е всички допълнителни елементи и е смекчил останалото.
Източник: Honda
Купето е доста ниско, което важи и за позицията на седене вътре. За по-високите хора наместването на шофьорското място няма да е най-естественото движение на света, но пък механичният реглаж на седалките по височина е с достатъчно голям диапазон, така че и те бързо ще намерят подходяща удобна позиция.
Освен това има на разположение и електрическа лумбална опора, която се грижи за кръста ни. Добрата новина е, че понеже "седим на асфалта", центърът на тежестта е разположен много ниско, което означава и чудесна стабилност и поведение в завой.
Източник: Honda
Интериорът пък е отражение на външния вид - носи духа на предишния Civic, но е издигнат до по-високо ниво. Таблото е хоризонтално, а по цялата му дължина има декоративен елемент, в който са вградени дюзите на вентилационната система.
Civic се предлага с една и съща хибридна задвижваща система и три нива на оборудване, като цената е през няколко хиляди лева. Тестовият автомобил беше от средното ниво Sport, в което разполагаме с доста дълбоки и удобни седалки, тапицирани в комбинация от кожа и плат.
Източник: Honda
Инструменталният панел е дигитален, като заедно с тъчскрийна на мултимедийната система, допринася за технологичното усещане на борда на Civic. Не бихме нарекли графиките, интерфейсът, резолюцията и менютата особено напредничави, но със сигурност ги определяме като 100% функционални и удобни за ползване и гледане.
С постоянното увеличаване на броя на електронните екстри, колите станаха твърде сложни за ползване, като в някои случаи на човек са му необходими няколко дни, за да схване логиката на менютата и да намира всичко бързо и лесно. При Civic не е така. Свързахме си телефона с три движения, пуснахме си Apple CarPlay и съответно Waze, за да знаем къде има камери и просто потеглихме.
Източник: Honda
ХИБРИДНИ ИГРИ
Новият Civic се предлага само с хибридно задвижване, състоящо се от 2.0-литров бензинов мотор, два електрически двигателя и малка литиево-йонна батерия с капацитет 1.05 кВч, която не може да се зарежда от външен източник.
Хубавото е, че не се налага да мислим за това как работи системата, нито да следим заряда - колата прави всичко вместо нас някак неусетно. Оценяваме високо това. Движение само на ток е възможно, макар и за къси разстояния, но по-важното е, че големият електромотор дава това мигновено ускорение от място, което всички толкова харесваме.
Източник: Honda
От Honda са се постарали и вътре да не е твърде скучно, като са разработили система за изкуствено "озвучаване" и репликиране на звука от смяна на предавки, което ни накара да се почувстваме като в кола с характер. Да, давахме си сметка през цялото време, че този звук не е истински, но и не беше прекалено натрапчив и фалшив, което е страхотно.
Източник: Honda
В крайна сметка колата разполага с обща мощност от 184 к.с. и 315 Нм максимален въртящ момент, които са достатъчни. Както вече казахме, eлектромоторът осигурява чувството за "изстрелване" в ниските скорости, а поддържането на магистрални такива се случва с лекота. Недостиг на сила се усеща единствено в случаите, в които колата се движи с, да кажем, 100 км/ч, но трябва да изпревари камион.
Източник: Honda
- Може да: радва окото
- Не може да: кара много време на ток
- Липсва ѝ: електрически заден капак
Дори тогава автомобилът не се усеща муден, а по-скоро не толкова пъргав, колкото от място и при по-ниска скорост. Въпреки това, ускорението, дори при такава висока скорост, е уверено и плавно, без забавяния между натискането на педала и реакцията на двигателя. И така чак до 190 км/ч, които лично се уверихме, че са максималните за Civic, което е малко странно, защото по каталог колата има 180 км/ч максимална скорост.
Усеща се, че хибридната система има силата и способностите и за по-висока скорост, но японците са наложили електронна забрана за развиването ѝ.
Civic предлага и различни режими на работа, на които не обърнахме достатъчно внимание. Карахме през цялото време на Normal с няколко кратки заигравки в режим Sport. Честно казано, драстична разлика в поведението на колата не усетихме.
Източник: Honda
Много ни хареса, че няма никакви неприятни шумове и усещане, че двигателят с вътрешно горене се "мъчи", с каквито преди години бяхме свикнали да свързваме хибридите. И това при реален среден разход от 6.5 л/100 км, заедно с всички "строго научни" изпитания, на които подложихме колата в продължение на три дни, ни се струва примамливо.
Супер е и че системата работи неусетно. Понеже е доста малка, батерията се зарежда много бързо от спирачките, спускането по инерция или двигателя с вътрешно горене, и когато ни е нужно, електричество просто има, без да се налага да правим нещо по-специално и да се нагаждаме към нуждите на системата.
Източник: Honda
Новият Honda Civic е от колите, които или харесваш на мига, или изобщо не поглеждаш. Според нас изглежда чудесно, разумен е като цена, технологичен е, разходът му е добър, вътре има достатъчно място, а поведението му в завой е по-добро от това на повечето от популярните хечбеци на пазара.
Да, за семеен хечбек е може би малко нисък, чистачките му не са от най-добрите, задният капак е доста тежък, а дисплеят не е с размер на телевизор, но когато гониш мултифункционалност, компромисите са неизбежни.
Според нас тези са напълно приемливи, защото не бива да забравяме, че автомобилите трябва да останат автомобили - да радват на пътя и да забавляват шофьора с чисто автомобилните си качества: поведение на пътя, визия, мощност, икономичност, практичност. Civic ги има.
sssauron
на 25.12.2022 в 16:57:10 #1Хонда си е Хонда, който не е карал такава кола, не знае за какво става дума, но затова пък има заклети хондаджий доживот и това не е случайно