Началото на новата учебна година е факт. Децата отново се събират в класните стани, спазвайки определи правила, въведени заради пандемията от коронавирус. И отново всички говорят как ще се предпазват деца и учители, как ще се преподава материалът и дали отново няма са наложи да се мине на варианта с дистанционното обучение.
Как се отразяват на учениците дистанционно обучение и режимът на самоизолация, можем да разберем от резултати от интересно допитване. То е направено от Националния медицински изследователски център за детско здраве към руското министерство на здравеопазването.
Режимът на самоизолация и дистанционното обучение заради пандемията от новия коронавирус са станали причина за неблагоприятни психически реакции у 80% от децата и подрастващите в Русия, като при над 40% от тях се наблюдава депресия, съобщи ТАСС.
Онлайн допитването е проведено от 27 април до 26 май 2020 г. В него са участвали 29 779 ученици от пети до единадесети клас от 79 региона на Русия.
Източник: iStock
При 83.8% от учениците се наблюдават неблагоприятни психически реакции на гранично ниво. Наличието на депресивни прояви може да се допусне при 42.4% от участниците в анкетата, астенични състояния (обща слабост и психофизическа недостатъчност) - при 41.6%, обсесивно-компулсивни състояние - при 37.2%, хиперкинетични реакции (липса на постоянство) - при 29.2%, нарушения на съня - при 55.8%, главоболие - при 26.8%. А всеки пети ученик казва, че самоизолацията е непоносима, посочва в изследването.
73.1% казват, че са използвали смартфон за дистанционно обучение. Почти половината от участниците в анкетата съобщават за увеличаване на времето за работа с компютър и други електронни устройства в периода на дистанционното обучение, а почти 60% - за увеличаване на времето за изпълнения на задачите за домашна работа.
Анализът на данните разкрива проблемите при запазването на здравето на учениците в контекста на дигитализацията на образователните дейности. Сред тях е липсата на безопасни за здравето и достъпни за учениците образователни електронни издания и инструменти за електронно обучение, както и липсата на модерни хигиенни изисквания и специални санитарни изисквания за дигиталната образователна среда.