През лятото в автомобилните среди появи доста интересен слух. А именно, че Mercedes и BMW готвят историческо споразумение, касаещо обмен на двигатели.

Mercedes-Benz GLC става електрически и с най-големия екран на марката до момента

Mercedes-Benz GLC става електрически и с най-големия екран на марката до момента

Ето един бърз поглед към един от най-продаваните модели на немците

Твърденията бяха, че Mercedes искат да използват 2.0-литровия бензинов двигател с турбокомпресор (B48) на BMW в свои бъдещи модели. И по-точно в компактни модели и plug-in хибридни версии на C-Class и E-Class.

Като целта е да се намалят производствените разходи. Но се оказва, че всичко това са си били слухове. Точно както си и мислехме.

Маркъс Шафер, който е главен технологичен директор на Mercedes-Benz, отхвърли тези твърдения по време на IAA Mobility 2025 в Мюнхен.

"В това няма нищо вярно. Разработихме собствено ново семейство модулни двигатели - FAME - което обхваща всички обеми и вече е в съответствие с разпоредбите на EU7, China 7 и САЩ", казва Шафер, цитиран от Motor1.

Представен преди четири години, FAME семейството включва 4, 6, 8 и 12-цилиндрови двигатели, които да останат релевантни, дори на променящите се регулации и настъпващата електрификация.

Mercedes-Benz CLA

Източник: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz CLA

Шафер казва още, че Mercedes-Benz ще продължат да предлагат V8 и V12 двигатели. Някои слухове гласяха, че от 2027 г. компанията ще замени малките си 1.5-литрови двигатели с такива от партньори като Geely или BMW.

Новите коли на BMW от Neue Klasse ще са по-умни, по-ефективни и по-мощни

Новите коли на BMW от Neue Klasse ще са по-умни, по-ефективни и по-мощни

Ето как ще бъде постигнато това

Но Маркъс Шафер е категоричен, че Mercedes-Benz няма да работи с двигатели на преки конкуренти, каквито несъмнено са BMW.