От доста време се говореше, че Hyundai ни готви нещо интересно, свързано с IONIQ 6 модела. И вчера, 10 юли, най-сетне повдигна завесата и изненадата се оказа дори по-хубава от очакваното.
Hyundai IONIQ 6 N ще бъде вторият електрически спортен автомобил на корейците след успеха, който пожъна IONIQ 5 N.
Наелектризиращо усещане
От Hyundai казват, че е разработен, следвайки философията на N подразделението им, основана на три принципа: Corner Rascal, Racetrack Capability и Everyday Sportscar.

Източник: Hyundai
Hyundai IONIQ 6 N
По този начин IONIQ 6 N трябва да предложи динамика, достойна за писта, но без да прави компромис с комфорта и практичността за ежедневна употреба. От техническа гледна точка е изцяло преработена геометрия на окачването, има ново шаси, подобрен е N e-Shift (виртуална смяна на предавки), за да се намали максимално загубата на мощност.
Звукът - N Active Sound+, също е станал по-добър чрез нов хардуер и акустична настройка. Може да се избира между различни звукови режими, съобразени с настроението или конкретния стил на шофиране.

Източник: Hyundai
Hyundai IONIQ 6 N
Динамиката е подобрена чрез нови електронно управлявани амортисьори със сензори за хода на колелата. Така могат да се правят много и най-различни настройки в зависимост от това дали ще караме на писта, или сме със семейството на разходка.
Управлението на IONIQ 6 N трябва да е предсказуемо и лесно благодарение на разработения от Hyundai софтуер за управление. N Track Manager пък е разработен, за да ни направи още по-добри при шофиране на писта.

Източник: Hyundai
Hyundai IONIQ 6 N
Системата позволява създаване на персонализирани трасета, проследяване на скоростта в реално време, визуализация на предходна обиколка, с помощта на виртуално наложена кола (ghost car).
N Drift Optimizer се грижи да ни даде достъп до настройки при дрифт, за да сме сигурни, че колата е в синхрон с нивото на нашите умения. Спирането е много важно, затова Hyundai IONIQ 6 N разполага с четири бутални апарата (400 милиметра).

Източник: Hyundai
Hyundai IONIQ 6 N
Наелектризираща мощ
Тук ще започнем с батерията. Нейният капацитет е 84 кВтч, която по WLTP трябва да осигури до 469 километра пробег.
IONIQ 6 N разполага с мощност от 650 к.с. и 770 Nm въртящ момент при boost. От 0-100 км/ч електромобилът ускорява за 3.2 секунди (с N Launch Control). Максималната скорост пък достига до 257 км/ч.
Производството на Hyundai IONIQ 6 N трябва да започне през септември за пазара в Южна Корея, а на по-късен етап и за Европа. Цените към момента обаче не са ясни.