През последните няколко седмици Hyundai доста успешно дразнят, но и подготвят своите почитатели за новия си модел IONIQ 9. И ето че дойде времето да видим и разберем повече за него.
На специално събитие, състояло се в емблематичната за новата архитектура къща Голдщайн в Лос Анджелис, корейският производител показа за първи път Hyundai IONIQ 9.
Той, разбира се, е изцяло електрически SUV, който разполага с три реда седалки и обширно вътрешно пространство. След IONIQ 5 и IONIQ 6 новият модел идва като естествено надграждане в гамата.
Аеродинамичният дизайн
Аеродинамиката е едно от най-важните неща за всеки електромобил. Ето защо въпреки големите си размери, когато е оборудван с дигитални странични огледала, IONIQ 9 може да се похвали с нисък коефициент на съпротивление - 0.259 Cd.
Източник: Hyundai
За сравнение ще кажем, че при IONIQ 5 този коефициент бе 0.28, а при IONIQ 6 - 0.21. Дизайнът на предната част на IONIQ 9 включва параметрични пиксели, интегрирани в LED светлинните модули и долната част на предния капак.
Силуетът на колата се определя от плавна, извита линия на покрива, която създава обтекаем аеродинамичен профил. Въздушният поток под каросерията е оптимизиран и така е намалено съпротивлението на колелата. Което пък е подобрило цялостно ефективността на енергийното управление.
Източник: Hyundai
В Hyundai IONIQ 9 за първи път е интегрирана нова система за активни въздушни клапи с двойно движение, за да е по-голяма ефективността. Сред аеродинамичните иновации са и 3D-оформен капак на долната част на каросерията, аеродинамични колела и скрити антени.
Междуосието е 3130 мм, което прави IONIQ 9 с най-дългото сред моделите на Hyundai. Задната част напомня на кърма на лодка и следва философията за интеграция на пикселните елементи, които се виждат и отпред. За да се намали теглото на каросерията, IONIQ 9 разполага с алуминиеви калници и странични панели. Но дори така автомобилът тежи значителните 2.3 тона.
Източник: Hyundai
Тук някъде е редно да кажем, че електромобилът може да бъде поръчан в 16 цвята, сред които нови нюанси като Celadon Gray Matte, Ionosphere Green Pearl и Cosmic Blue Pearl.
Просторният интериор
Вътре всичко е вдъхновено от изчистени елипсовидни линии и успокояващи цветови тонове, които имат за цел да създадат уютна атмосфера. Футуристичната обстановка се допълва от панорамния извит дисплей и плаващото арматурно табло.
Източник: Hyundai
И понеже е електромобил, плоският под на IONIQ 9 позволява конфигурация на седалките за шест или седем пътници. Седалките на втория и третия ред могат да се накланят напълно, което не само освобождава пространство, но и добавя комфорт. Когато той не се движи, седалките от втория ред могат да бъдат завъртани изцяло назад.
Източник: Hyundai
Място за багаж има предостатъчно при всички положения. Когато седалките на третия ред се ползват активно, остава до 620 литра пространство за всичко, за което се сетим. А когато са сгънати, капацитетът на багажника достига до 1323 литра. При версиите със задвижване на две колела под предния капак има още 88 литра място за багаж. При задвижване на всички колела това пространство спада до 52 литра.
Задвижването
Батерията е литиево-йонна, високоволтова и е монтирана на пода. Капацитетът ѝ е 110.3 кВтч и очакванията са да предложи пробег до 620 км във версия Long-Range RWD с 19-инчови джанти. От Hyundai казват, че IONIQ 9 може да стигне от 10 до 80% за само 24 минути на бърза зарядна станция.
Източник: Hyundai
Моделът Long-Range RWD се задвижва от заден двигател с мощност 160 кВт, алтернативата Long-Range AWD разполага с допълнителен преден двигател с мощност 70 кВт, а моделите Performance AWD са с двигатели с мощност 160 кВт както отпред, така и отзад.
Най-бърз е моделът Performance, който ускорява от 0-100 км/ч само за 5.2 секунди. Вариантът Long-Range AWD - за 6.7 секунди, а версията Long-Range RWD за 9.4 секунди.
Hyundai IONIQ 9 ще бъде пуснат в продажба в Южна Корея и САЩ през първата половина на 2025 г., а след това и в Европа. Цените към момента не са официално обявени.