В края на миналата седмица авиокомпания Qantas направи тест на най-дългия полет в историята на въздушния транспорт. Самолет Boeing 787-9 прелетя повече от 16 000 километра между Ню Йорк и Сидни без презареждане за 19 часа и 16 минути.
Броят на пътниците на борда е строго редуциран, като повечето от тях са част от екипажа с цел да се намали теглото на летателната машина, за да се пести гориво. В това отношение полетът премина безпроблемно и без необходимост от аварийно кацане.
Опиталите усещането от най-дългия полет обаче със сигурност могат да споделят за редица премеждия по време на дългите часове във въздуха. Ето какво точно се е случило на борда на единствения самолет, който може да прелети толкова километри без презареждане.
Източник: Facebook / Qantas
Пътници и екипаж са държани будни, докато летателната машина не стигне до територията на Източна Австралия, а часовниците им са били настроени по времето в Сидни още с качването на борда.
С помощта на светлини, упражнения, много кофеин и пикантни храни всички са останали будни, въпреки че със сигурност не им е било лесно. В икономична класа всички са играли Макарена, например.
След като времето, в което не бива да заспиват, преминава, на пътници и екипаж е сервирано високовъглехидратно меню. Посъветвани са да не използват смартфони и таблети, а осветлението в кабината е заглушено, за да могат най-сетне да поспят, защото в Сидни вече е нощ, пише Daily Mail.
Тестовият полет, който е първи от общо три, е част от научния Project Sunrise. Той има за цел да анализира какво се случва с пътници и екипаж по време на подобни престои във въздуха от близо 20 часа.
Явно това е част от бъдещето на въздушния транспорт, въпреки всички ултра бързи и реактивни алтернативи, които се представят в последно време. А знанието как подобно пътуване да не съсипе следващите наколно дни на пътниците заради умора и часовата разлика е в основата на успеха на подобни полети.
Освен при тях обаче, наученото може да се използва и при други дълги (но не чак толкова) полети. Съобразяването на храната и осветлението с времето от деня в крайната точка на пътуването е успешен начин за справяне с дискомфорта, смятат учените.