Цветовете казват много повече от това, което можем да си представим. Има цял дял от психологията, занимаващ се с цветовете и тяхното въздействие върху човешкото поведение. Известен е като "психология на цвета" и има за цел да анализира как възприемаме цветовете и как те влияят на настроението и действията ни.
Цветовете провокират радост или тъга, променят възприятията ни и влияят на нашите решения, дори и при пазаруване. Цветът и визуалният облик са два от най-ефективните фактори на маркетинга и изкуството на убеждаване, както посочват и от Hola. Те са насочени към провокиране на определен импулс в потребителя по време на процеса на закупуване.
Червено
Спортни автомобили, хранителни продукти и енергийни напитки - много от тях неслучайно са в червено. Според различни проучвания, червеният цвят кара адреналинът да се увеличава, сърцето да бие по-силно, кръвното налягане да се повишава; дишаме по-бързо и дори имаме повече апетит.
Източник: Bugatti
Както можем да съдим и по американската напитка Coca-Cola, тази тоналност излъчва енергия, предизвиква силни емоции и е синоним на щастие. В допълнение, червеното създава усещане за неотложност, така че пигментът най-често се използва за постери, които рекламират продажби, оферти и ликвидации.
Синьо
Синьото обикновено е един от любимите тоналности на хората. Въпреки че е "студен" цвят, той придава увереност, сигурност, спокойствие и чистота.
Синьото също така увеличава производителността и, следователно, е най-използван в офиси, компании, банки и институции. Синият цвят се свързва и с мъжествеността и хигиената.
Източник: iStock
При храната синьото се използва за опаковките на вода или замразени продукти, но не се препоръчва за много стоки, особено хранителни, тъй като не е много привлекателен за потребителя.
Бяло
Белият цвят е синоним на чистота и невинност, както и мир и добродетел. На нивото на консумация и маркетинг, той се свързва с елегантност и лекота на използване. Най-добре белият цвят се котира във вселената на техниката и технологиите, като се е превърнал и в звезда сред автомобилите по света.
Зелено
Източник: iStock
Зеленото създава асоциация за природа, здраве и спокойствие. Това е тоналността, която се използва в органични и здравословни продукти, билколечение и т.н. Освен това зеленото се свързва с богатство и се използва широко за създаване на комфортна и спокойна атмосфера за потребителя в магазините.
Розово
Розата е символ на сладост, деликатност, романтизъм и женственост. Често се среща в козметиката и младежките облекла за момичета. Също така е много популярен цвят и в продуктите, свързани с любовта и приятелството. Подобно на жълтото, розовото генерира оптимизъм.
Черно
Източник: iStock
Черното е синоним на елегантност, мощ и лукс. В облеклото то е символ на изтънченост и класа. Освен че черният цвят е популярен в електрониката, той се използва широко в хранителните продукти - като признак за лукс и деликатесен вкус.