Всички знаем колко полезно е да ядем зеленчуци. Знаем и че най-добре запазват качествата си, когато са сурови, нищо че по-често май предпочитаме да ги сготвим. И макар че има много "правилни" начини за приготвяне на зеленчуци, като че ли възможно най-добрият сред тях е печенето. Да не споменаваме и колко е лесно.

Плодовете, зеленчуците и какво се случва, ако не ги консумираме

Какво се случва, ако не ядем плодове и зеленчуци

Нищо добро, със сигурност

Ползите от печенето на зеленчуци са много. То е не само доста практичен метод, но дори не се нуждаем от рецепта или допълнителни съставки, освен малко мазнина за готвене и сол. Печенето добавя дълбочина на вкуса и прави всеки един зеленчук много по-апетитен.

Нека само за миг се замислим за вкусовите разлики между варено и печено брюкселско зеле, и на момента ще разберем защо печенето е за предпочитане.

Снимка 481979

Източник: iStock

За да печем зеленчуците си, просто трябва да ги нарежем на парчета с еднаква големина и да ги сложим в тава с малко мазнина. Нареждаме ги така, че да има само един слой, поръсваме със сол и черен пипер и печем на 220 градуса, докато омекнат и хванат лека коричка по краищата. А за да се ориентираме кои зеленчуци колко трябва да печем, даваме и някои насоки, предоставени от Life Hacker.

  • Тънки и меки зеленчуци като тиквички, чушки, зелен фасул, аспержи, домати - 10-20 минути.
  • Кръстоцветните зеленчуци като броколи, зеле, брюкселско зеле, карфиол - 15-25 минути.
Снимка 481977

Източник: iStock

  • Лук: 30-45 минути.
  • Гъби: 20-40 минути, в зависимост от размера.
  • Зимна тиква: 30-60 минути, в зависимост от това колко големи са парчетата.
  • Кореноплодни зеленчуци като моркови, картофи, сладки картофи, цвекло - 35-60 минути, в зависимост от размера.
Плодовете и зеленчуците и ето как трябва да ги мием винаги

Как правилно да мием плодовете и зеленчуците

Не само заради коронавируса, а и защото така трябва