Въздушният транспорт се оказа един от най-засегнатите от пандемията сектори. Но финансовите загуби очевидно не са способни да сложат край на смелите мечти за бъдещето на гражданската авиация, което ни изглежда все повече като на филм.

Phoenix FS, AeroDelft, Airbus и първият самолет с хидрогенно гориво

Следващата революция в авиацията - дело на студенти

Кой пръв ще пусне самолет с водородно задвижване

Малката старъп компания от Хюстън Venus Aerospace е поредната с доста сериозна заявка в областта на полетите, които продължават на пръв поглед нереално кратко.

Преди дни от компанията обявиха своя проект за Mach 12 - хиперзвуков самолет, който ще може да измине разстоянието от Лос Анджелис до Токио само за един час

Снимка 533040

Източник: iStock

Максималната скорост, която самолетът може да развие, е 12 пъти по-голяма от тази на звука, която е 343 метра в секунда (1234.8 км/ч) - затова и попада в категорията "хиперзвуков". А с нея ще успее да намали и с цели 12 пъти продължителността на стандартните полети между двете крайни дестинации, която е точно половин денонощие.

Самолетите ще летят на четири пъти по-голяма височина от стандартните пътнически полети - на цели 45 720 метра. А според NASA и американските военни, Космосът започва на височина около 80 500 метра над повърхността на Земята.

От компанията не пропускат да споменат и какво прави възможно развиването на толкова висока скорост - подобрения в ефективността на двигателя, формата на самолета и технологията на охлаждане. Те правят "едночасовия глобален транспорт рентабилен", предава Business Insider.

За дa осъществи амбициозния си проект, Venus Aerospace разполага с финансиране от три милиона долара, събрано чрез кампания за набиране на средства в Prime Movers Lab.

Airbus, самолетите на водород ZeroE и възможни ли са нулевите емисии

Самолетите с нулеви вредни емисии на Airbus

Очевидно това е бъдещето

Компанията, която се състои само от 15 служители, наскоро се премести в Тексас, за да бъде по-близо до космодрума, който най-вероятно ще използват за опити. А кога хиперзвуковият самолет ще е готов за първия си официален полет, все още никой не се ангажира да каже с точност.