Въпреки че сме свикнали да ги виждаме в кабината им, в моментите преди излитане, когато се подготвят за излитане, пилотите понякога също са пътници в самолетите. А тяхната перспектива за преживяването в пътническия салон със сигурност е интересна. Ето осем неща, които пилоти са споделили за HuffPost, че никога не биха направили на борда на самолет, когато пътуват.
Да се качат на борда без вода
Разбира се, вода се предлага и в самолета, но в случаи при силна турбуленция например кабинният екипаж няма как да ни обслужи. За всеки случай, е добре винаги да взимаме вода със себе си на борда. Можем да я купим от летището, след като преминем през зоната за проверки.
Да се качат в самолета неорганизирани
Качването на борда трябва да става възможно най-бързо и организирано, без да се задръства пътеката. А за това е необходимо пътниците също да са подредили багажа си и да са прибрали вещите си.
Да приберат и двата си ръчни багажа в горното отделение
Повечето хора пътуват с два ръчни багажа - една дамска чанта или раница, и сак или малък куфар. В такъв случай може да поставим по-обемния от двата багажа в горното отделение, като другият обаче трябва да е под седалката пред нас.

Източник: iStock
Да оставят спусната щората на прозореца по време на излитане и кацане
Това е една от инструкциите на кабинния екипаж, която често не се спазва. Но когато сме повдигнали щората на прозореца по време на излитане и кацане, не само че се радваме на красива гледка, но на практика сме още един чифт очи и може да уведомим член на екипажа, ако забележим нещо необичайно.
Да ходят боси или по чорапи до тоалетната
Много пътници имат навика да събуват обувките си по време на полета, тъй като им е по-удобно. Изобщо не е хигиенично обаче да ходят боси или дори по чорапи по тоалетната.

Източник: iStock
Да се паникьосват при турбуленция
Турбуленцията е плашеща за мнозина, но обикновено не е опасна. Пилотите са обучени, а самолетите са проектирани така, че да се справят с нея. За пътниците остава просто да следват инструкциите на екипажа, т. е. да останат по седалките и със закопчан предпазен колан.
Да станат от седалките си преди самолетът да е спрял на изхода на летището
Това е друга от най-често нарушаваните инструкции на кабинния екипаж. Голяма част от пътниците се изправят от местата си още щом самолетът кацне, в опит да слязат по-бързо от него. Но нищо не ни гарантира бързото слизане, тъй като машината първо трябва да достигне до изхода на летището. А това отнема време, което прибързалите пътници в крайна сметка изчакат прави на пътеката.
Да не благодарят на екипажа
Професиите в авиацията са сред най-рисковите. А най-малкото, което може да направим, е да се отблагодарим на екипажа в края на полета.