Renault залага усилено не само на хибриди, но и на електромобили. Но тази стратегия се прилага и при лекотоварните автомобили. Renault представи изцяло електрическия Trafic Van E-Tech electric.
Любопитното е, че това е първото превозно средство на французите, което ще използва 800V архитектура. Това ще позволи и по-бързо зареждане.
Trafic е модел, познат още от 80-те години на миналия век, но сега четвъртото му поколение изглежда много по-различно. Платформата е тип "скейтборд", чиято концепция оптимизира използваемия обем спрямо заеманата площ, с намален преден надвес и задно разположен двигател, което позволява малък радуис на завиване (10.3 метра).
Източник: Renault
Renault Trafic Van E-Tech electric
Във версия L1, новият ван предлага товарен обем от 5.1 кубични метра, дължина от 4.87 метра и ширина от 1.92 метра. Версия L2 разполага с товарен обем от 5.8 кубични метра и увеличено с 40 см междуосие. За първи път при Renault, ван получава отличителен заден светлинен подпис. С 3D дизайн, той е съставен от двойна вертикална линия от двете страни на асиметричните шарнирни врати.
Вътре виждаме, че арматурното табло има тръбна форма, а екраните са два. 10-инчов клъстер и 12-инчов централен екран. Trafic се предлага с два варианта на батерията: с градски или дълъг пробег.
Източник: Renault
Renault Trafic Van E-Tech electric
За тези, които шофират на дълги разстояния, батерията с дълъг пробег е никел-манганово-кобалтова (NMC) - с максимален пробег от около 450 км. За предимно градска среда батерията е литиево-желязо фосфатна (LFP) с пробег от близо 350 км. Тази батерия обаче ще бъде налична на по-късен етап.
Източник: Renault
Renault Trafic Van E-Tech electric
Всички клетки ще се произвеждат в Европа, а батериите ще бъдат сглобявани в завода в Сандовил във Франция. На бърза зарядна станция от 15% до 80% батерията трябва да се зареди за около 20 минути. И да осигури още поне 260 км пробег.
Със 150 кВт мощност и 345 Нм въртящ момент, новият електрически мотор на Renault Trafic се отличава с висока ефективност. Мощността в съчетание със здравината на платформата му позволява капацитет за теглене от 2 тона и полезен товар от 1.25 тона. Renault Trafic Van E-Tech electric трябва да бъде пуснато в продажба в края на 2026 г.