В началото на миналата година Lancia обяви, че ще възроди модела си Ypsilon, но той ще изглежда много по-различно от това, с което сме свикнали.
Не само защото моделът е изцяло електрически, но и защото за първи път от доста години марката се върна към продажбата на коли на други пазари, освен италианския.
Възраждането започна с реновиране на стотици представителства в Италия и откриването на нови такива във Франция, Испания, Белгия, Люксембург и Нидерландия. Оказва се обаче, че новият старт за Lancia не е никак лек и добър.
Спад в продажбите
Според данни на European Automobile Manufacturers Association (ACEA), доставките на марката са паднали с цели 72.7%. За първите два месеца от 2025 г. Lancia са продали едва 2208 нови автомобила, което е доста сериозен спад в сравнение със същия период през 2024 г.

Източник: Stellantis
Lancia Ypsilon
Тук е важно да се уточни, че данните на Lancia са били обединени с тези на Chrysler, които така или иначе не се продават официално в Европа. Но данни на Dataforce, публикувани в Automotive News Europe, показват горе-долу същата картина. Според тях обаче спадът е с 72.85%
На какво може да се дължи това
Според Motor1.com, причините могат да са разнообразни и многопластови, но една от тях вероятно е цената. Новият Ypsilon е значително по-скъп от предшественика си, като хибридния модел стартира от 23 900 евро в Италия, докато изцяло електрическата версия започва от 29 900 евро.

Източник: Stellantis
Lancia Ypsilon
Докато предходното поколение на Ypsilon бе с цена под 20 000 евро. Конкуренцията на Lancia Ypsilon обаче също не е за подценяване. Защото Peugeot 208 и Opel Corsa се представят добре, но те разчитат на доста по-разпознаваем и силен бранд зад гърба си.
Какво следва за Lancia
Въпреки трудния старт, италианците не са се предали и планират да отворят нови 70 шоурума в 70 града в Европа и то до края на тази година. През 2026 г. трябва да видим нова генерация на Gamma, както и преобразена такава на Delta през идните години.