През миналата година Volgswagen официално представи Tayron - изцяло нов модел, който да запълни празнината между Tiguan и Touareg в SUV гамата им.

Това означава, че Tayron е още по-голям и просторен в сравнение с Tiguan, но все пак отстъпва по размери на Touareg. И идва в правилния момент, за да демонстрира колко щедри са немците, когато стане дума за предлагани задвижвания и опции.

Защото за Tayron може да избираме от почти всички възможни задвижвания, предлагани на пазара. Иначе казано, общо четири със седем разновидности на двигатели от чист бензин и дизел до мек и plug-in хибрид. За момента липсва единствено предложение за феновете на изцяло електрическите автомобили.

Volkswagen Tayron

Източник: Volkswagen

Volkswagen Tayron

Имахме възможността да прекараме един дълъг уикенд зад волана на Volgswagen Tayron, за да се убедим в качествата му. Както и в това, че дизелът е все още актуален, защото тестовият автомобил бе с 2-литров дизелов двигател с мощност от 193 к.с. и ниво на оборудване R-Line.

Познат, но и различен

Сухата информация:

  • Модификация: 2.0 TDI SCR 4MOTION DSG
  • Двигател: 2.0-литров 4-цилиндров дизелов двигател
  • Мощност: 193 к.с.
  • Въртящ момент: 400 Нм
  • Ускорение: 8 секунди от 0-100 км/ч
  • Ниво на оборудване: R-Line
  • Базова цена: 106 114 лв.

Както отвън, така и вътре Tayron има много сходни черти с Tiguan, но има свой собствен облик и характер. Характер, който се усеща веднага, защото говорим за голям и висок семеен автомобил.

Да, дизайнът не може да ни развълнува, но не това е била целта на Volgswagen, а автомобилът да бъде като добър приятел, който винаги ще е насреща при нужда.

Въпреки това нито по светло, нито по тъмно човек може да сбърка каква кола караме, защото новият Tayron е с осветена емблема отпред и характерен светлинен подпис.

Отзад положението е същото, защото виждаме непрекъсната хоризонтална LED лента, която визуално съединява задните светлини и подчертава широчината на автомобила.

Точно под нея, в центъра на задния капак, е и осветената в червено емблема. Наясно сме, че червената подсветка не се нрави на всички, но на нас лично ни допадна много.

Volkswagen Tayron

Източник: Volkswagen

Volkswagen Tayron

Толкова голям, че има място за всичко/и

Още с влизането в колата ни стана ясно, че в новия Tayron няма да ни липса нито пространство, нито комфорт. Воланът е стандартен за Volgswagen и по него няма изненади. Бутоните, разположени на него, са физически, което приветстваме.

Зад волана има 10.25-инчов екран за важната за водача информация, а нашият Tayron бе и с допълнителния head-up дисплей. И отново ще кажем, че това определено е една от опциите, за които си заслужава човек да доплати, защото е изключително удобно.

Стандартно информационно-развлекателната система е представена от 12.9-инчов сензорен екран. Но в нашия случай там бе по-големият 15-инчов екран, който е опционален.

Volkswagen Tayron

Източник: Volkswagen

Volkswagen Tayron

Наясно сме, че на някои хора не им се нравят големите екрани, но в случая на Tayron определено е добра идея. Просто защото колата е голяма, пространството вътре също, което прави 15-инчовия дисплей да пасва много добре в просторния интериор.

Точно под него са разположени тъч бутони за управлението на климатичната система. Но трябва да признаем, че не усетихме голямо неудобство от липсата на физически бутони. Просто всичко е направено много интуитивно.

Няма как да не споменем седалките, които не само, че са ергономични, но и са очаквано удобни. Те имат плъзгаща се опора за бедрата, подгрев и обдухване, както и осем вида масаж. Именно последната опция ни помогна да преживеем по-лесно задръстването, в което попаднахме на излизане от София в посока магистрала "Хемус".

Друг дребен детайл, който обаче също е една малка част от големия комфорт в автомобила, е подлакътникът. Той се регулира както по дължина, така и по височина, което го прави адаптивен и удобен за всеки шофьор.

Volkswagen Tayron

Източник: Volkswagen

Volkswagen Tayron

Огромният панорамен покрив пък е спасението, когато имаш малки деца на задната седалка, защото те просто не могат да спрат да гледат през него. През деня се вглеждат в облаците и техните форми, докато вечер са прехласнати по преброяването на звездите.

И понеже споменахме децата, веднага на дневен ред излиза въпросът за багажника. Капацитетът му при петместната версия е 885 литра, което си е едно огромно пространство.

В бензиновата и дизеловата си версия Tayron се предлага и с опция за още две места. При сгънат трети ред седалки капацитетът на багажника е 850 литра. Дадохме всичко от себе си, за да го запълним, но определено можеше да се качи още багаж.

Всъщност, дори при вдигнат трети ред седалки, багажникът остава приличен - 345 литра. Да, това е малко за такава голяма кола, но пък можем да качим цели седем човека в колата. Опция, която не всеки модел предлага.

Volkswagen Tayron

Източник: Volkswagen

Volkswagen Tayron

Ако трябва да напълним колата с хора и багаж до краен предел, няма страшно, защото от Volgswagen са помислили и за това. Tayron разполага с прибиращ се теглич с електрическо регулиране.

При бензиновите и дизеловите версии максималният допустим товар за теглене е 2.5 тона. Докато както знаем, при plug-in хибрида тя е по-малко - 1.8 тона.

Може да те отведе далеч

Дизелът скоро може и да излезе от плановете на автомобилните компании, но той си има някои неоспорими предимства.

В зависимост от стила на шофиране, разбира се, дизелът е много по-плавен за управление, което сме сигурни, че би допаднало на много дами.

Volkswagen Tayron

Източник: Volkswagen

Volkswagen Tayron

Освен това, разходът. С четирима души на борда, пълен багажник (и то не само с леки неща) и над 400 изминати километра, средният разход, който колата отчете, бе 6.2 л/100 км.

Сигурни сме, че ако икономичното каране ни е приоритет пред спортния режим, то този разход може да бъде още по-нисък. Да не говорим, че има доста малки бензинови коли, които дават същия, ако не и по-висок разход. А комфортът и пространството в тях със сигурност не са сравними с тези във Volgswagen Tayron.

С вече споменатата опция за седем места автомобилът определено ще изкуши много хора заради възможността за данъчен кредит. Но дори да нямаме фирма, Tayron може да ни очарова, защото категорично има всичко необходимо, за да се превърне в най-добрия приятел на семейството