В развитието на всеки човек идва един момент, в който критериите му при избор на автомобил се сменят на 180 градуса. А последното е изненадващо и за самия него. Тогава спира да има значение колко големи са джантите, колко спортен е дизайнът, колко атрактивен е цветът, а на тяхно място идват приоритети като голям багажник, комфортно окачване, разумен разход, сигурност.
Обикновено това е и моментът, в който човек се сеща за Skoda. Например Skoda Octavia комби. И то хибрид.
Ще разберем всеки, който е позабравил за хибридите, нормално е. Разговорът за тях бе изцяло заместен от този за електромобилите. И това е жалко, защото хибридните технологии продължават да се развиват и имат още много какво да ни дадат - поне докато чакаме електромобилите да станат достатъчно далекобойни и сигурни в показанията си, за да не изтръпваме всеки път като видим, че ни остават 50 километра пробег.
Източник: Skoda
БЕЗ НАПРЕЖЕНИЕ
При хибридите това напрежение го няма. Караме си на ток съвсем спокойно, а когато батерията се изчерпа, бензиновият двигател се активира и започва да задвижва колата, както и да зарежда батерията.
Някои биха го нарекли най-доброто от двата свята, други биха се усмихнали и биха казали, че е изключително неефективно да возиш със себе си два двигателя, голяма батерия и резервоар за гориво, защото това вдига теглото и влошава разхода.
Според нас истината е по средата, а добрият резултат се крие в начина, по който инженерите решават уравнението. В случая на хибридната версия на Skoda Octavia, работата очевидно е била свършена доста добре.
Източник: Skoda
Колата е от типа plug-in hybrid, което означава, че батерията може да се зарежда от зарядни станции и стандартен домашен контакт. Всичко стартира безшумно, сякаш сме в електромобил.
Започваме да се движим и очакваме да чуем все пак някакъв шум под предния капак, но това така и не се случва. Оказва се, че имаме на разположение около 50 километра само на ток, които можем да използваме както намерим за добре, без хилядите ограничения от миналото в скоростта, температурата и т.н.
Ако живеем и работим в град с размерите на София, е съвсем реалистично през цялата работна седмица изобщо да не чуем бензиновия двигател. Просто трябва да имаме гараж, в който вечерта да заредим батерията.
Източник: Skoda
НО СЪС СМИСЪЛ
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
- Модификация: 1.4 TSI PHEV
- Работен обем: 1390 куб. см.
- Мощност: 204 к.с.
- Въртящ момент: 350 Нм
- Ускорение: 7.7 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 220 км/ч
- Среден разход на бензин: 1.2 л/100 км
- Трансмисия: 6-степенна автоматична
- Базова цена: 36 720 лв.
Бензиновият двигател е 1.4-литров турбо, а комбинираната мощност на системата е 204 к.с., които правят хибридната Octavia перфектна за дълъг път. И там, където повечето хибриди, малко или много, губят смисъла си, чешкият модел е по-смислен от всякога.
Докато пътуваме по магистрала и разчитаме на бензиновия двигател, а батерията ни е изчерпана, това не е краят на света, защото може да изберем режим за повишаване на заряда в батерията. И нямаме предвид единствено при спускане и спиране, а по принцип.
Дори когато се движим със 140 км/ч на равно батерията ще се зарежда - без да усещаме нищо и без колата да изисква от нас нещо.
Разбира се, това не става много бързо, но не е и обезсърчаващо. Ние успяхме да напълним от 0 до 100% батерията, карайки от Банско до София, което ни се стори супер. Цената е малко завишен разход, който в нашия случай беше 7.8 л/100 км.
Трябва да имаме предвид обаче, че тестовият автомобил беше буквално чисто нов, така че двигателят му не се беше "разработил" достатъчно, което със сигурност вдига допълнително разхода.
Източник: Skoda
Какво толкова, ли? Ами, удобно е. Достигаме до крайната си дестинация и разполагаме с пълна батерия за разходки на ток, вместо тепърва да се чудим къде да включим батерията да се зарежда. Та нали това е идеята, колата да служи на нас, а не ние на нея.
Неудобството е, че ако спрем за кафе, после ще трябва отново да влезем в менюто и да активираме въпросния режим - по подразбиране колата е в режим поддържане, а не повишаване на заряда.
Източник: Skoda
Достатъчна ли е мощност от 204 к.с.? Въпреки сериозното тегло и размери на хибридната Skoda Octavia, отговорът е "да". Особено имайки предвид, че сме в онзи нов, по-зрял етап от живота си, в който мислим за камерите по пътя и разхода на гориво.
В града, когато караме само на ток, колата буквално се изстрелва на светофарите, което я прави особено приятна за шофиране.
- МОЖЕ ДА: ни отведе далече
- НЕ МОЖЕ ДА: ни накара да се влюбим
- ЛИПСВА МУ: характер
Извън града ситуацията е по-спокойна и култивирана, което води до поддържането на спокойно и стабилно темпо, без рискове и напрежение.
Най-впечатляваща е напълно неусетната смяна на енергийните потоци - от колелата към батерията, от бензиновия двигател към колелата, от електромотора към колелата.
Ако гледаме графиката на дисплея може да ни заболи главата. А ако го изключим, си давате сметка, че не усещаме нищо особено в работата на колата - точно както трябва да бъде.
Източник: Skoda
Хибридната Skoda Octavia е перфектна за хора, които търсят разумен и практичен автомобил, но с модерни възможности. Виждаме я като голям компютър на колела, който постоянно прави изчисления, за да ни даде най-добрият разход на гориво, на който е способен.
Останалото е напълно в духа на модерното разбиране на Skoda - модерен, но ненатрапчив интериор, голям багажник, стабилно окачване и всички системи за безопасност, с които сме свикнали. Само още малко характер ѝ липсва.
navy
на 14.04.2021 в 15:27:20 #1Момчета моята 4 годишна дизелова Октавия (150к. с.) има разход 3,5л/100 при скорост около 100км/ч. Какъв е този разход от 7,8, че то това си е преразход.