Преди по-малко от месец успяхме да се запознаем за първи път с новия китайски SUV Geely Cityray, който за първи път идва в България.
Сега пък имахме възможността да се докоснем и до още един член от голямото портфолифио на Geely Group - Lynk & Co 08. Точно както очаквахме, брандът е по-високо позициониран от Geely и това се усеща още от първия поглед и първия допир.
Китайски автомобил с шведски нотки
Lynk & Co за много хора е непозната китайска марка, и това е така, защото е създадена преди по-малко от 10 години от Volvo and Geely Holding.

Източник: Lynk & Co
Lynk & Co 08
В портфолиото на конгломератът Lynk & Co се позиционира на ръба на премиум марките. И както те казват: "Почти премиум марка", или достъпната премиум марка.
Моделът 08 е доста ключов за компанията, защото влиза в директна конкренция с автомобили като Volgswagen Tayron, Toyota RAV4 и Skoda Kodiaq. Това са все семейни plug-in хибриди, които са доста добре позиционирани на пазара.

Източник: Lynk & Co
Lynk & Co 08
Но от компанията смятат, че Lynk & Co 08 може да се окаже много апетитна хапка за хората, които търсят такъв тип автомобил, защото са единствените в Европа, които предлагат изцяло електрически пробег до 200 км.
Показатели, които са двойни на тези на конкурентите, но пък не сме имали възможността да ги тестваме в реални условия.

Източник: Lynk & Co
Lynk & Co 08
Различен като усещане
Lynk & Co 08 няма нищо общо с моделите на Geely като качество на изработката и усещане при шофиране. Автомобилът е стабилен и пъргав, а вътре предлага доста пространство, което е и умно разпределено.
Не се досетихме за екстра, която да ни липсва, в това число и масажа на седалките на пътниците отпред. Всичко се достъпва от големия 15.4-инчов сензорен дисплей в средата на таблото. Пред шофьор пък е разположен чувствително по-малък такъв - 10.2-инчов.
Lynk & Co 08 се предлага в две нива на оборудване Core и More, но в много голяма част те се припокриват като екстри.

Източник: Lynk & Co
Lynk & Co 08
Резервоарът е 60-литров, а задвижването се случва благодарение на 1.5-литров 4 цилиндров турбодвигател с автоматична 3-степенна 3DHT EVO трансмисия. От компанията казват, че към момента Lynk & Co 08 ще се предлага само с предно задвижване, но в бъдеще може да бъде добавено и такова на всички колела.
Електрическият двигател е с мощност от 208 к.с., докато бензиновият със 137 к.с.. Това означава, че системната мощност е цели 345 к.с. Ускорението от 0-100 км/ч се случва за 6.8 секунди. А големият обещан електрически пробег идва от 39.6 кВтч батерия.

Източник: Lynk & Co
Lynk & Co 08
Големината на колата - 4.8 метра дължина, 2.1-метра ширина и 1.68 метър височина, и хибридизацията се отразяват и на теглото ѝ, което надхвърля 2 тона. Но пък това е една от причините автомобилът да се усеща стабилен на пътя.
Цените в България
Lynk & Co 08 във версия Core ще се предлага за 103 639 лв (52 990 евро). Докато в ниво More цената ще бъде 111 462 лв (56 990 евро).
Автомобилът разполага с 4 години или 120 000 км гаранция. Докато тази на батерията е 8 години или 160 00 км. По-голямата част от резервните части се държат на склад в Словения и Швеция, така че вносителите твърдят, че доставката им става бързо.