Преди пет години Maserati направи голяма крачка в отделянето си от Ferrari с решението да спре да използва двигатели на прекия си конкурент. Разработвайки и произвеждайки изцяло самостоятелно свой двигател, компанията от Модена отвори нова страница в историята си.
Двигателят Nettuno е голямата гордост на Maserati, защото той може да е с по-малък обем и по-малко цилиндри от досега използваните, но ги превъзхожда с повече мощност и технология, взета директно от F1.
3-литровият 6-цилиндров бензинов двигател с двойно турбо направи дебюта си под капака на MC20 през 2020 г.
Източник: Maserati
Maserati MCPura
Сега, пет години по-късно, той е и туптящото сърце на MCPura. Това не е нов модел, не е и втора генерация на MC20, каквито предположения имаше преди няколко месеца, когато колата бе официално представена. Става дума за добре обмислен фейслифт.
За да се убедим в това, че когато нещо работи добре, големи промени не са нужни, а само прецизни подобрения, бяхме поканени от Maserati да бъдем сред първите, които тестват в реални условия възможностите на MCPura.
Имахме възможността да видим всичко ново и да усетим впечатляващата стабилност на колата по живописните пътища на Северна Тоскана.
Източник: Maserati
Maserati MCPura
Подобреното съвършенство
Сухата информация:
- Модификация: Maserati MCPura Cielo
- Двигател: Nettuno V6 с двойно турбо
- Мощност: 630 к.с.
- Въртящ момент: 720 Nm
- Ускорение: 2.9 секунди от 0-100 км/ч
- Макс. скорост: 320 км/ч
- Цвят: AI Aqua Rainbow
Сам по себе си MC20 е изключително красив спортен автомобил, който бързо се превърна в емблематичен за Maserati не само заради вече споменатия Nettuno двигател.
Пет години след пускането му на пазара бе време за обновяване и то дойде под интересна форма. Защото фейслифтът е много добре обмислен и както продуктовият мениджър за спортни автомобили на Maserati, Леонардо Римини ни сподели - консервативен.
Промените по екстериора са наистина много фини, като отпред бронята и панелите са леко преработени. Освен това, цялата предница е станала по-остра и агресивна, което допринася много за мускулестия силует на колата.
Италианците може и да са били предпазливи по отношение на екстериорните промени, но пък са решили да променят името на модела от MC20 на MCPura. Смел и нестандартен ход за фейслифт, който обаче много ни допада. Защото на италиански pura означава чист, изчистен, а точно това получаваме с този спортен автомобил - чиста емоция.
Още повече комфорт и стил
В интериора промените също са доста сдържани. Като тук най-силно впечатление прави, че кожата отстъпва на Alcantara.
Източник: Maserati
Maserati MCPura
Почти в целия интериор на новото Maserati MCPura откриваме Alcantara - вече абсолютно целият волан е покрит с меката материя, както и таблото. Над инструменталния панел е оставен карбонов елемент, който в MC20 присъстваше и в самия волан.
Понеже споменахме волана, трябва да кажем, че той е преработен и като форма. Тя вече е шестоъгълна с плоска корона. От Maserati казват, че тази промяна идва, защото са се вслушали в клиентите си и тяхната обратна връзка.
По този начин воланът не закрива видимостта към пътя, което е от ключово значение, когато човек шофира спортен автомобил.
Селекторът за смяна на режимите на шофиране е дигитален, както при MC20 Cielo, който излезе две години след купе версията.
С леки, но уверени завъртания избираме между GT, Sport, Corsa и Wet. Между всеки един режим се усеща разликата в поведението и звука на MCPura, но за това ще стане дума след малко.
От чисто любопитство надникнахме в багажника, където ни очаква 100 литра обем за малко багаж. Под предния капак има още 50 литра багажно пространство. Не ни и трябва повече, защото MCPura е спортна кола, с която няма да тръгнем да обикаляме Италия с цялото семейство, а ще си подарим чистата емоция от шофирането ѝ.
Ние например използвахме багажника, за да сложим там якето, което не ни бе нужно, защото по време на теста в Тоскана бе значително по-топло, отколкото в България.
Източник: Maserati
Maserati MCPura
И сме изключително щастливи от този факт, защото тестовата кола бе Cielo - тоест, кабриолет. И така прекарахме почти цялото време със свален покрив, изпитвайки вълнението, което MCPura поражда още от пръв поглед.
Колкото до покрива, за цялостното му прибиране са необходими само 12 секунди. Когато е затворен, той на практика е панорамен. И любопитното е, че използва електромагнитни импулси, чрез които може да замъгляваме или правим прозрачно панорамното стъкло.
Това е опция, която сме сигурни, че в по-лоши или студени дни се използва често. Но в хубави и топли дни, на каквито ние се радвахме, определено предпочитаме да караме под открито небе.
Източник: Maserati
Maserati MCPura
Емоционален заряд под открито небе
Както вече казахме, MCPura е взела най-доброто от MC20 и е надградила. Ето защо промени по Nettuno двигателя не са правени.
Той възпроизвежда уникален звук не само при стартиране, но и при шофиране. Определено трябва да стиснем ръцете на инженерите на Maserati, които са работили върху създаването му.
Звукът е магнетичен и няма как да не накара кожата на всеки автомобилен фен да настръхне от вълнение. Продуктовият мениджър Леонардо Римини ни сподели, че по двигателя не са правени никакви промени, просто защото такива не са били необходими.
И напълно разбираме защо. Тези 630 к.с. и 720 Нм въртящ момент са трудна за обуздаване сила в режим Corsa. Но точно за това бяхме предупредени, преди да се впуснем в опознаването на MCPura.
Именно в Corsa производителността на колата е най-впечатляваща. В този режим може да се използва и Launch Control-а, в който от Maserati казват, че на MCPura са ѝ нужни само 2.9 секунди, за да развие от 0-100 км/ч.
Тествахме, разбира се, но забравихме да включим и хронометър в задачата, защото колата просто не ни даде тази възможност. С вдигането на крака от педала на спирачката всичко наоколо сякаш започва да върви на забавен каданс. Дъхът спира и в мозъка се случва неописуема експлозия от емоции.
И това дори не е най-впечатляващото. Карахме MCPura по живописните завои на прохода Пасо дел Брако (Passo del Bracco) и се влюбихме в колата още повече.
Източник: Maserati
Maserati MCPura
Сцеплението ѝ с пътя и стабилността в завоите са феноменални, дори при по-остри такива MCPura успя да ни зареди не само с адреналин, но и да ни вдъхне огромна доза увереност, че всичко е под контрол.
Не го очаквахме, но останахме много впечатлени и от комфорта. Това е спортен автомобил и не се бяхме настроили за меко возене, а само за динамично и спортно. Но MCPura влезе в ролята на магьосник, който постоянно вади нещо ново и изненадващо от ръкава си.
Защото в режим GT новото Maserati MCPura постига перфектенбаланс между спортно усещане и комфорт. Наистина е забележително.
Този комфорт се дължи на фини настройки по окачването, които са направили MCPura още по-добър спортен автомобил и от MC20. Наследство от него е опцията да втвърдим окачването, ако държим на това.
В двата спортни режима то по подразбиране е по-твърдо, така че ние лично не се възползвахме от нея.
Вече стана ясно, че целта на Maserati е била да подобрят своя спортен автомобил с кадифена ръкавица, без да правят дръзки и крещящи промени.
Е, уверено може да кажем, че са я постигнали, защото MCPura успява едновременно да ни накара да се чувстваме истински комфортно в спортен автомобил, но и нито за момента да не забравяме за неговата мощ.