Комфортно пътуване - това е първото нещо, за което повечето хора се сещат, когато стане дума за Citroen. След това вече идва елегантният дизайн и функционалното разпределение в купето.

Все важни неща, от които Citroen C4 не отстъпва още от 2004 г., когато моделът се появи за първи път на пазара. Тогава той замени Xsara в моделната гама на французите като практичен хечбек, който благодарение на заобления си дизайн изглеждаше по-голям, отколкото e в действителност .

Още тогава Citroen направиха някои промени в интериора на колата, които определено я отличаваха. Като например изнесеният в средата на таблото скоростомер.

Сухата информация:

  • Модификация: HYBRID 145
  • Двигател: 1.2 литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор
  • Мощност: 145 к.с.
  • Въртящ момент: 230 Нм
  • Батерия: 0.89 кВтч
  • Ускорение: 8.1 секунди от 0-100 км/ч
  • Максимална скорост: 210 км/ч
  • Трансмисия: 6-степенна автоматична (e-DCS6)
  • Базова цена: 49 216 лв.

През годините обаче C4 еволюираше точно както и пазарът. Така вече няма и помен от хечбека, седана или купето. През 2020 г. дойде изцяло нова ера в историята на модела с третото поколение, което успешно съчета SUV стойка с купе силует.

И сега, четири години по-късно, дойде време за необходимото освежаване, което е с по-осезаем фокус върху електрическото и хибридно задвижване.

Имахме възможността да прекараме цял уикенд с новия Citroen C4, за да изпитаме възможностите му в съвсем реални условия. И с детско столче на задната седалка, за да протекат почивните дни точно така, както ги бяхме запланували и без това.

Уикендът беше изпълнен с отмятането на различни задачи в града, пътуване по магистрала, по междуградски и планински пътища, емоции и много изминати километри. Ето и какво ни направи впечатление...

Дръзка, но същевременно елегантна визия, към която няма как да останем равнодушни

Най-осезаемата промяна, която идва с фейслифта, е отвън. Предницата е станала някак по-дръзка.

Първото нещо, което ни направи впечатление, бе новият дизайн на LED светлините. C4 се е освободил от излишното и вече виждаме характерен светлинен подпис с три хоризонтални сегмента.

Новият Citroen C4

Източник: Citroen

Новият Citroen C4

Дневните светлини са под формата на "остриета", което ни допада много повече от тази на предшественика му. В центъра на решетката логично е новото лого на марката, представено преди три години, което придава още по-модерен и изтънчен вид на колата.

В страничния силует разликите не са чак толкова осезаеми, но и там са преработени защитните елементи в основата на вратите.

Отзад обаче французите също са направили промени. Задните светлини следват дизайна на предните, докато гланцираната черна лента, която свързва стоповете, добавя поредна щипка френска естетика към визията.

Иначе казано, новият Citroen C4 се е отървал от някои излишни елементи, а други е направил да изглеждат още по-атрактивно.

Комфортът винаги е на първо място

Честно казано, на снимки интериорът и арматурното табло не бяха това, което веднага привлече вниманието ни , защото на пръв поглед не забелязахме големи разлики с предшественика.

Новият Citroen C4

Източник: Citroen

Новият Citroen C4

Но такива не се и налага да се правят, защото всичко е там, където трябва да бъде, без нищо излишно. Вместо големи промени, французите са подобрили дизайна на някои елементи.

Зад волана има нов 7-инчов инструментален панел, на който се показват най-важните за колата данни - като скорост, моментен, среден разход, гориво и режим на шофиране.

Версията, която карахме, бе оборудвана с допълнителен пакет Tehno, който добавя още няколко удобни функции, сред които и head up дисплей. Първоначално си мислехме, че нямаме нужда от него, защото скоростта се вижда и на дисплея зад волана, но в последствие бяхме опровергани. В крайна сметка се оказа, че в 90% от времето следим скоростта си, ограниченията и данните за адаптивния круиз контрол именно от head up-а.

Инфотеймънт системата е представена от 10-инчов сензорен екран, чиято форма е запазена и ни допада, защото не стои просто като таблет, сложен в купето, а е по-скоро елегантно допълнение.

Запазен е подходът климатичната система да се управлява чрез физически бутони и врътки, което няма да спрем да повтаряме, че ни допада много, в който и да било автомобил. Просто е много по-лесно и безопасно за използване по време на шофиране. Физически са бутоните и на волана, което също е много по-удобно и практично, според нас.

Новият Citroen C4

Източник: Citroen

Новият Citroen C4

Има доста място за съхранение на телефони, чаши, бутилки и други вещи както в пространството под централната конзола, така и в подлакътника, чийто капак може да се регулира и изнася напред.

Премествайки се отзад, веднага ни прави впечатление с колко пространство разполагаме. И тук дори няма нужда да цитираме конкретни цифри. Просто ще кажем, че зад водача, който е висок 190 см., може спокойно да се вози точно толкова висок човек и между коленете и предната седалка да има над четири пръста разстояние.

Липсата на релси на предната седалка пък отваря и доволно пространство за ходилата, което при дълъг път е от ключово значение.

Поради скосения силует в задната част няма толкова пространство около главата, колкото може би би ни се искало, но не го отчитаме като нещо, което ни взима от удоволствието от пътуването.

И като споменахме пътуване...

Френският урок по съчетаване на шик и удобство

Новият Citroen C4 привлича погледа веднага, а след няколкостотин изминати километра печели и сърцето.

Новият Citroen C4

Източник: Citroen

Новият Citroen C4

Заслугата е на перфектната комбинация между прословутото окачване Citroen Advanced Comfort и седалките, които носят същото име. Именно те ни направиха впечатление веднага щом се качихме в колата, защото изглеждаха и се усещаха някак по-меки. И се оказа, че това не е просто илюзия, защото те са били преработени и е добавен 15 мм по-дебел слой пяна. Фактът, че на шофьорската седалка има опора в лумбалната зона, която често страда при дълъг път, направи нещата да изглеждат още по-обещаващи.

Окачването Citroen Advanced Comfort с технологията Progressive Hydraulic Cushions ни направи силно впечатление още при по-малкия C3, но тук нещата изглеждат дори по-впечатляващи.

Окачването не се предаде дори по тесните и неравни пътища, с които, за съжаление, се слави Северозападна България. Не само, че не се предаде, но ни осигури точно този комфорт при пътуване, който очаквахме.

Новият Citroen C4 разполага с три режима на шофиране - Еко, Нормален и Спорт, като съвсем очаквано в икономичния отнема от пъргавината, но пък приоритизира придвижването на електричество при ниски скорости.

И тук останахме приятно изненадани, защото макар да е мек хибрид, C4 може да се движи до над 50% от времето в града на ток, което го прави по-тих и ефективен. Разходът от 5.4 л/100 км пък ни се стори много разумен с оглед на факта, че не сме целели икономия при пътуванията.

Воланът се върти с изключителна лекота, което прави маневрите лесни. На него има две пера за ръчна смяна на скоростите, които тествахме само от любопитство, но реално не изпитахме нужда от тях.

Уловихме се, че използваме доста често адаптивния круиз контрол поради адекватността му и плавното намаляване и спиране при нужда. На него просто може да се разчита, особено на магистрала.

Именно там обаче при по-високи скорости - над 120 км/ч, в купето става една идея по-шумно, отколкото би ни се искало с оглед на целия комфорт, който колата предлага. Но не толкова, че да не можем да чуем музиката и да наруши разговора с останалите пътници.

Цялостно новият Citroen C4 определено е успял да надгради спрямо предшественика си във всеки един аспект. И да, умелата симбиоза между дръзка визия и комфорт е трудна за постигане, но пък печеливша всеки път.