Renault Clio винаги е било топ звезда. Не като стил, визия, оборудване или нещо подобно, а като отлична комбинация от качества на разумна цена. Не е нужно дори сляпо да се доверяваме на това, а просто да погледнем статистиката. От 1990 г., когато дебютира първото поколение на модела, от него са били продадени 16 милиона бройки. Не е възможно толкова много хора да са били заблудени, нали?

Тест драйв: Renault Clio и колко струва една ехидна усмивка

Тест Драйв: Renault Clio

Френският хечбек е все така универсален, но вече е и красив

И за разлика от германските си конкуренти, чиито дизайн малко или много се променя пренебрежимо малко през годините, Clio доказва, че не се страхува от резки стилистични завои. От градски дребосък със скромен външен вид, днес пред нас е паркиран модернистичен хечбек, който няма проблеми с дългите пътувания, разполага със смел дизайн, а размерите на багажника и пространството на задната седалка вече не са толкова минималистични.

Реално, новото Clio представлява обстоен фейслифт на петото поколение на модела, което излезе през 2019 г. Имахме възможността да го покараме и честно казано смятаме, че е станало по-красиво, сериозно и модерно. Особено в предната си част. Казваме го, защото Clio винаги е имало симпатично, добронамерено, а в някои случаи и глуповато излъчване.

Снимка 636327

Източник: Renault

Последната му версия, обаче, не е. Намираме "лицето" за сериозно и решително, издатините в предния капак за устремени, а задната част за все така характерна.

И, да, скритите дръжки на задните врати продължават да са налични и все така приятно да заблуждават окото, че гледаме двуврат, а не четириврат хечбек. Както се казва, да са живи и здрави италианците, че измислиха този дизайнерски похват.

Снимка 636326

Източник: Renault

ТРАДИЦИЯТА ПОВЕЛЯВА

Традицията повелява Clio да е практично и то все още е такова. Бидейки фейслифт, новият модел не ни изненадва с нищо по отношение на вътрешното пространство и багажника, така че там все още имаме достатъчно място на предните седалки за всякакви размери хора, както и прилично пространство на задната седалка.

Багажникът пък побира с лекота четири куфара с размер като за нискотарифна авиокомпания, а покрай тях остава място за още багаж с по-мека структура.

Снимка 636330

Източник: Renault

Когато чуем името Renault Clio, очакваме и лекота на управлението. И ги имаме. Воланът се върти с два пръста, но не се усеща като "откачен" от предните гуми. Феновете на италиански градски коли добре знаят за какво говорим. Това е хубаво, защото така Clio ни дава достатъчно обратна връзка от пътя, което пък ни позволява да се забавляваме по завоите. Защото Clio умее да бъде забавно.

Снимка 636323

Източник: Renault

Разбира се, няма вече Clio Williams, няма дори и Clio RS, но 145-те "кончета" в хибридната E-Tech версия, която карахме, са абсолютно адекватен начин за прилично забавление по завоите на път за Банско например.

Хубавото е, че окачването е много добре настроено и колата не иска да "напусне" завоя през външната му част. Дори когато шофьорът се е разсеял и влезе в завоя с по-висока скорост, Clio се чувства на мястото си и без допълнителни корекции от волана просто преминава през завоя с малко повече адреналин, но без излишен драматизъм.

Снимка 636325

Източник: Renault

ХИБРИДНИ ИГРИ

В някакъв смисъл хибридното задвижване на Renault Clio E-Tech също е традиционно, имайки предвид, че в днешно време неелектрифицирани модели почти не останаха на пазара. Новият модел е пълен хибрид, разполагащ с малка литиево-йонна батерия с капацитет 1.2 кВ и два компактни електромотора - един в скоростната кутия с мощност 36 кВ и втори, разположен върху нея с мощност 15 кВ. Всичко това е комбинирано с обикновен 1.6-литров атмосферен двигател.

Системата на Clio E-Tech няма възможност за зареждане от зарядна станция, но за разлика от "меките" хибридни системи, позволява шофиране само на ток, макар и за кратки периоди от време в градски условия.

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

  • Модификация: Clio E-Tech full hybrid
  • Работен обем: 1598 куб. см.
  • Мощност: 145 к.с.
  • Въртящ момент: 205 Нм (eл) + 148 Нм (двг)
  • Ускорение: 9.9 сек. до 100 км/ч
  • Максимална скорост: 180 км/ч
  • Среден разход: 4.7 л/100 км
  • Трансмисия: безстепенна автоматична
  • Базова цена: 31 990 лв.

През останалото време всички двигатели работят в хармония, като зарядът в батерията се използва постоянно за подпомагане на работата на бензиновия мотор, който след това връща услугата и действа като генератор, за да я напълни с електричество отново. Същото правят и спирачките, когато са активирани и когато колата се движи по инерция.

Всичко това осигурява прилична динамика и единствено хора с по-спортни амбиции в шофирането биха имали от какво да се оплачат. Колата се усеща жива и пъргава, каквото и трябва да бъде всяко Clio, според нас.

Недостатъкът е, че има моменти, в които двигателят с вътрешно горене е доста шумен. Усетихме го на извънградските баири, когато колата поддържа 80 км/ч, но изведнъж се появи нужда от ускорение. Тогава се усеща известно замисляне и нужда от допълнително натискане на педала на газта. Тълкуваме го като слабото място на Clio E-Tech.

Вътре е уютно. С изключение на горната част на корите на вратите, които ни идват твърде пластмасови, интериорът на Clio е доста качествен. Естествена кожа вече няма, но екологичният ѝ еквивалент е доста добър.

Снимка 636328

Източник: Renault

Карахме върховото изпълнение еsprit Alpine, което се отличава със специална комбинация от цветове и повърхности, но и с дълбоки спортни седалки. Като казваме дълбоки, тези биха отивали дори на модел с RS обозначение, какъвто няма да има, както стана ясно.

Хубавото на тези седалки е, че изглеждат невероятно, всеки, когото поканите вътре ще се впечатли от тях, а и придават чувство за сигурност в завоите, което особено ценим. Недостатъкът е, че са малко тесни. Или просто ние не се вписваме във френските анатомични стандарти, не сме сигурни.

Снимка 636329

Източник: Renault

Новото Renault Clio се продава и във вариант с фабрична газова уредба, което е, смеем да кажем, по-изгодна и горе-долу все така екологична алтернатива на хибрида. И за разлика от миналото, когато фабрична газ се слагаше само на най-орязаните версии, тук това не е така. Газова уредба се предлага само в комбинация с 3-цилиндровия 1.0-литров турбо двигател с мощност 100 к.с.

  • Може да: те забавлява по завоите
  • Не може да: се зарежда от контакта
  • Липсват му: две букви - "RS"

Газовото Clio не се предлага в най-високо ниво на оборудване, но пък е достатъчно стилно и приятно за използване и в средното такова. А и цената е 10 000 лева по-малко, ако сравняваме базовото Clio на газ с базовия хибрид.

Renault Clio си остава топ звезда за нас. Умно е, компактно е, разумно е, а и вече изглежда по-сериозно и зряло. Не че глуповатият изцъклен поглед на второто поколение не ни харесваше, но актуалният модел сякаш ни казва, че е по-зрял и можещ от всякога. И наистина е така.

Снимка 636322

Източник: Renault

Независимо дали говорим за технологии, практичност или удобство в ежедневието, Clio има какво да ни предложи. Честно казано, най-изкушаващата част от хибрида за нас е външният вид, което оценяваме като доста хитро решение от страна на Renault.

Тест драйв на Renault Austral и защо да започнеш на чисто е толкова необходимо

Renault Austral е новото начало, от което всички имаме нужда

Наследникът на Kadjar е по-хубав във всяко отношение от него, но и по-скъп

Искаме esprit Alpine ниво на оборудване и цялостно излъчване? Няма проблем, има го обаче само като хибрид. Което не е задължително да е нещо лошо, защото дисплеят на централната конзола, дигиталното табло зад волана, както и всички активни асистенти за безопасност някак отиват повече на хибридна кола. А и миналото е хубаво да се помни, но не и да се повтаря и продължава до безкрай. Да се свети името и паметта на Clio RS. Амин.