Ах, Renault Clio. Важността на този модел е трудно да бъде описана. Той е най-важният за Renault и истинска емблема за марката. Той е нещо, без което градският човек не може, а компактното семейство боготвори. Той е ефективен, икономичен, разумен, удобен и лесен за използване.
Тест драйв: Renault ZOE
Бъдещето на персоналната мобилност е обвито в клишета. Това тук е настоящето
Уловката е, че след появата на новото поколение той е и много повече. Надолу даваме подробности.
Французите не са като германците и това ясно се вижда и в колите им. Френските дизайнери се страхуват от застоя и липсата на промяна, затова и Clio доста се променя през годините. Последното пето поколение на модела е най-смелото досега и за да го усетите, дори не е нужно да го карате.
Източник: Renault
Външният му вид смесва френски шик със спортна стилистика. Цветовете са ярки, а отстрани фаровете изглеждат като акула, която напада жертвата си. Решението дръжките на задните врати да са скрити в задните колонки на купето е запазено от предишното поколение.
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация: Clio Tce 130 EDC
Работен обем: 1332 куб. см.
Мощност: 130 к.с.
Въртящ момент: 220 Нм
Ускорение: 9.0 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 200 км/ч
Среден разход: 6.3 л/100 км
Трансмисия: 7-степенна автоматична
Базова цена: 23 990 лв.
Последното е компромисен вариант за дизайнерите, които са искали да запазят динамичния профил на колата, въпреки че инженерите са им казали NON! и са отказали да проектират двуврата версия на купето. Оптимизация на разходите, няма как.
Стоповете вече са триизмерни и имат дълбочина, което кара Clio да прилича на много по-мощен, скъп и екзотичен автомобил. Външният вид не е всичко, но нека признаем, че автомобилите се купуват и със сърце, а няма нищо по-хубаво от това да паркираш колата си, да я заключиш и след няколко крачки да се обърнеш и да я погледнеш със задоволство.
Източник: Lifestyle.bg
Петото Clio е от този тип автомобили. Разбира се, ако ни се отпуснат допълнителни средства от сърцето, когато го поръчваме, защото базовите версии по традиция са постни.
Източник: Lifestyle.bg
Тестовият автомобил, с който прекарахме няколко дни, бе част от оптичната линия R.S. Line, която е олиото от трюфел върху пастата - финален щрих, който прави разликата между едно вкусно блюдо и такова, от което изпитвате истинско удоволствие.
КОНТАКТНА ТОЧКА
Източник: Lifestyle.bg
Интериорът е качествен и това е най-важното, което трябва да знаете за него. Воланът е дебел и пасва в ръцете, сякаш сме се родили с него. Отново звучи като дреболия, но това е една от малкото контактни точки между човека и неговата машина. В тази връзка, колкото и добър да е един автомобил, ако воланът му е неприятен и неудобен на пипане, усещането от цялата кола се проваля.
Огромен и стърчащ дисплей е друг акцент в интериора. Но по-важното е, че той е лесен за използване, а най-важните функции, като контрола на климатика и управлението на пътните асистенти, са изведени извън него във формата на физически бутони, наподобяващи тези в самолет.
Източник: Lifestyle.bg
Дигитализацията на колите е хубаво нещо, но когато човек кара е хубаво да има бутон под ръка, а не да се налага да скролва в различни менюта, докато най-накрая успее да увеличи температурата в купето. Най-малкото е опасно, защото разсейва. От Renault знаят това.
Източник: Lifestyle.bg
УЛОВКАТА
Бензиновият турбо двигател, с който бе оборудван тестовият автомобил, разполага със 130 к.с., което е супер. Без да се налага да мислим за разхода на гориво, разчитаме на прилична динамика, която може да ни позабавлява, може да ни придвижи от точка А до точка Б и всичко останало. Проблемът е, че това е най-мощният двигател, с който Clio ще се предлага в България засега.
Може да сме старомодни, но това ни се струва малко недостатъчно за истинско забавление, а и не отговаря на сериозната визуална заявка, която Clio R.S. Line дава. А и от ускорението от 0 до 100 км/ч (9 секунди) и максималната скорост (200 км/ч) има какво да се желае.
Източник: Renault
Разбира се, монетата има две страни и хубавото в случая е, че прекрасно оборудвано Clio със системи за следене на пътната лента за безопасност, интуитивна мултимедийна система, пера за смяна на предавките зад волана и дълбоки кожени седалки, би ни струвало около 40 000 лева, което в наши дни е доста добра цена.
Може да: те накара да се гордееш
Не може да: се състезава с големите
Липсва му: спорт под капака
Renault Clio винаги е било и продължава да бъде универсален боец. Това е кола, която може от всичко по малко. Разликата с новото поколение е, че вече е и красиво, освен всичко друго.
Да, ще трябва да доплатим сериозна сума над базовата цена, за да се възползваме от всичко това, но дори в този случай сделката изглежда добра. Накрая ще имаме удоволствието да се обърнем, за да си погледнем колата на паркинга, след което да продължим по пътя си с ехидна усмивка на лицето.