В последно време е цяло предизвикателство да открием модел на BMW, който да няма "М" на задния си капак. Преди всичко беше по-лесно и по-ясно за нас клиентите. Свещената буква красеше само най-бързите, най-мощните, най-безкомпромисните версии на моделите от Мюнхен. Вече не е така.
Германците започнаха да предлагат десетки версии с "М" в името, които обединиха в гамата M-Sport. На практика това са пикантни версии на стандартните модели, но с по-евтина поддръжка, по-малко капризни двигатели и не на последно място - по-приемлива цена спрямо "истинските" М автомобили.
Но място за оплакване от страна на хардкор феновете на марката няма, защото "истинските" М автомобили продължават да са тук. Карахме един такъв и смятаме, че той е много далеч от пикантен. По-скоро е лют. От този тип люто, което е в горната част на скалата на удоволствието, точно преди да започнеш да се задъхваш и да става неприятно. Говорим за X6 M. И по-точно за излезлия наскоро фейслифт вариант на модела.
Източник: BMW
Запознахме се с него на един паркинг и първата ни мисъл беше, че прилича на кит. X6 e огромен автомобил сам по себе си, а с цялата M оптика и гигантските 22-инчови джанти, изглежда още по-голям. Визията е внушителна, броните са агресивни, изпускателната система с четири крайни тръби е агресивна, джантите са агресивни, дори спирачките зад тях са агресивни.
Източник: BMW
С няколко думи BMW X6 M не е кола за шпиони, защото ѝ е изключително трудно да се слее с тълпата. Не е от онзи тип автомобили с "крещяща" визия, която на моменти те кара да се засрамиш от цялото внимание, което привличаш към себе си, а по-скоро е автомобил, който буди страхопочитание у околните. И това е хубаво, нали?
Източник: BMW
СТРАХОПОЧИТАНИЕ
И понеже е "истинска" М-ка, това, което се намира под капака не разочарова. Тук няма да говорим за батерии, електромотори, даже и за разход на гориво няма да споменаваме. Героят е един и той е 4.4-литров V8 бензинов мотор с два турбокомпресора и мощност от 625 к.с. и 750 Нм. По задължение BMW са добавили към него и малък електромотор с 12 к.с. и батерия с 0.96 кВч капацитет, просто за да се каже, че моделът е "електрифициран".
Поведението на колата е меко казано невъздържано. Не че не може да се кара леко и спокойно, точно обратното, но усещането, че имате на разположение въртящият момент да завъртите земното кълбо наобратно, е налично във всеки един момент. Дребен тремор в десния крак и X6 M не чака втора покана. Въпреки размерите си и теглото от около 2300 кг, купето се изстрелва напред в пространството, което действа окриляващо, но и малко плашещо за по-неопитни шофьори.
Източник: BMW
И всичко това е в съвсем цивилен режим "Normal". В типичния си стил, BMW позволява настройката на абсолютни детайли в поведението на колата, като например твърдост на окачването, колко да е шумен ауспуха, колко да е тежък волана, колко спортно да е поведението на 8-степенната автоматична M-Steptronic скоростна кутия и дори колко дълго да задържа същата предавките. Последната функция се управлява от специално посветен на целта бутон на самия скоростен лост.
Източник: BMW
Ужасно приятно е, че въпреки високотехнологичната си същност, извитият дисплей, внушителната си аудио система и всичко останало, BMW X6 M все пак е запазил значителен брой физически бутони в своя интериор, които позволяват бързо, лесно и удобно да накарате колата да ви служи, а не вие да служите на нея.
Източник: BMW
Освен обичайните за всяко спортно BMW падове за смяна на предавките зад волана, тук има два допълнителни червени бутона за два допълнителни специални режима - M1 и M2. Те са бързи връзки към два най-общо казано състезателни режима, в които X6 M полудява. И тук под "спортни" нямаме предвид онези спортни в кавички режими на повечето автомобили, а по-скоро истинско пистово поведение.
Източник: BMW
Изключително нелогично е на пръв поглед толкова голям, разточителен и луксозен джип да бъде спортен автомобил, но случаят реално е такъв. Изпробвахме го лично на пистата на изоставено летище, където установихме, че максималната скорост от 250 км/ч е просто една шега и единствено електронният ограничител успява да спре напорът на всички 625 "коня" под капака.
Източник: BMW
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
- Модификация: X6 M Competition
- Работен обем: 4395 куб. см.
- Мощност: 625 к.с.
- Въртящ момент: 750 Нм
- Ускорение: 3.9 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 250 км/ч
- Среден разход: 12.7 л/100 км
- Трансмисия: 8-степенна автоматична
- Базова цена: 279 550 лв.
Освен това, въпреки гигантските си 22-инчови колела с гуми с размер 315/30 (отзад) и 285/30 (отпред), X6 M се справя с дрифта с лекота. Дори на сух, топъл и доста грапав асфалт. Не се заиграхме достатъчно, държим да отбележим, от уважение към горепосочените гуми. Интересна подробност е, че предните джанти са по-малки от задните - "само" 21 инча.
Тук е момента да кажем, че xDrive задвижването по никакъв начин не "пречи" на забавлението, защото и неговата работа може да бъде настроена от менютата и да изберем такъв със значителен приоритет на задния мост. Уважаваме много умението на BMW да ни дава свободата да избираме как да шофираме, както и да ни позволява да сме неразумни, ако това е нашата воля, вместо постоянно колата да активира системите си за безопасност автоматично. Какъв е смисълът от опция да изключиш дадена система, ако същата се активира автоматично след пет минути?
СЛЕД БУРЯТА
И точно както Майк Тайсън не пребива всеки човек, който види по улицата, въпреки че може, така и BMW X6 M може да бъде и относително култивиран автомобил. Необходимо е само да регулираме екзалтацията си от запознанството ни с автомобила и той мигновено се превръща в съвсем стандартен джип, с който можем да вземем децата от училище, да разпуснем с малко масаж на гърба в дълбоката кожена седалка или просто да попътуваме някъде.
Източник: BMW
- Може да: върви настрани с вратите
- Не може да: се квалифицира като офроудър
- Липсва му: благоприличие
В тези моменти, единственото нещо в поведението на колата, което издава нейният характер е малко шумната изпускателна система, твърдото окачване и дълбоките седалки. В градски условия дискомфорт създават единствено размерите на колата, както и почти изцяло липсващия обзор през задното стъкло. Заради дизайна си, X6 има силно наклонено напред и доста малко на размери задно стъкло, което не позволява по никакъв начин да се ориентирате при паркиране. За щастие, паркинг асистентът с гледна точка от птичи поглед е толкова добър, че проблемът със задното стъкло е на практика несъществуващ.
В известен смисъл X6 M е автомобил от старата бензинова школа, което означава, че въпреки потресаващата си мощност, големият резервоар позволява доста дълги пробези. Реалният разход от около 14 л/100 км, на който станахме свидетели, не е за подценяване, но все пак резервоарът е доста голям (83 литра), което означава, че с лекота X6 M може да измине около 650 км, преди да се наложи да спре на бензиностанция.
Да, разходът е солиден, но имайки предвид способностите и качествата на тази кола, го определяме като приемлив. Което не може да се каже за цената от 280 000 лв., но в света на безкомпромисните автомобили е така.
Източник: BMW
Истината е, че като запалени автомобилни почитатели, BMW X6 M фейслифт едновременно ни радва неимоверно, но и ни натъжава истински. Радва ни, защото е бензинов боец в един вече електрически свят - първичен, забавен, шумен, дори малко опасен.
Но се натъжаваме, защото си даваме сметка, че това е един от последните такива автомобили. Надяваме се да бъркаме и компании като BMW да продължават да измислят начини да оправдават съществуването на модели като X6 M. Все пак и той се води хибрид с екологичен електрически двигател с цели 12 к.с. Значи всичко е точно.