Семейните автомобили трябва да предлагат наистина много неща, за да могат да впечатлят и спечелят доверието на цялото семейство.

Renault E-Tech - кои са трите средноразмерни кросоувъра на французите и какви са разликите между тях

Arkana, Megane или Austral - какви са разликите и кое си струва да изберем

Мек хибрид, пълен хибрид и чист електромобил - трите концепции на Renault за компактен кросоувър

И понеже знаят това много добре, Renault са се опитали да вземат най-доброто от три свои исторически модела и да направят една своеобразна кръстоска от тях. Така се е раждил Renault Symbioz - новият модел на французите в C-сегмента, който ще се окаже в директна конкуренция с Nissan Qashqai.

Отвън навътре

В дизайна на Symbioz са залегнали три модела - Renault 16, Espace и Scénic. Едно от общите неща между тези автомобили е, че са насочени към комфортното семейно пътуване.

Снимка 663517

Източник: Renault

От Renault казват, че Symbioz е позициониран между Captur и Austral от настоящата гама, като използва удължения вариант на платформата CMF-B, на която стъпват Clio, Captur и Arkana. 

Дизайнът на колата може да бъде определен като семпъл, но изискан. Новото лого на Renault е вплетено почти навсякъде, но в различни форми. Така например го виждаме в целия си блясък в средата на предната решетка, но и разделено на две в светлинния подпис.

Снимка 663515

Източник: Renault

Фаровете отпред са заострени и създават впечатлението, че автомобилът ни гледа пронизващо. Докато отзад те създават усещането за ширина. "Във всеки фар се виждат осветени геометрични форми, наподобяващи ледени кубчета в течност", казва Паула Фабрегa, директор дизайн проекти Renault.

Снимка 663511

Източник: Renault

Новото Renault Symbioz ще се предлага в седем добре познати за марката цвята, сред които и един нов - Mercury Blue.

Изисканият "пашкул"

Интериорът на Symbioz е проектиран така, че да прилича на пашкул и предоставя комфорт за цялото семейство. Ако на някой структурата на таблото му се струва позната, то не греши, защото тя е същата като в новия Captur.

Снимка 663513

Източник: Renault

Тук интересното е, че при всяка версия има разлики в таблото. При Techno горната част е със специална мека на допир боя, а при Esprit Alpine е със син преливащ мотив. Докато при версията Iconic виждаме сатинирано преливащо алуминиево покритие.

Долната част на таблото на Esprit Alpine е облицована със спортна високотехнологична материя. Докато при Iconic ще намерим зърнеста синтетична кожа с контрастен шев. И тапицерията е специфична спрямо всяко едно от трите нива на оборудване.

Макар да е предимно семеен автомобил, от Renault твърдят, че новият Symbioz е по-компактен от повечето си конкуренти в сегмента. Става дума за 4.41 м дължина и 1.79 м широчина. Автомобилът е замислен така, че да поддържа баланс между семейния живот и градската подвижност.

Снимка 663520

Източник: Renault

Доказателство за това е фактът, че задната седалка може да се плъзга с до 16 см, така че пътниците отзад да получат допълнително пространство за краката - малко над 22 сантиметра. В тази конфигурация обаче губим от обема на багажника, който става 492 литра.

Но когато задните седалки са плъзнати напред, обемът се увеличава до впечатляващите 624 литра. При сгънати задни седалки (60:40), получаваме товарно пространство от 1582 литра. Подът на багажника е плосък и отсъствието на ръб дава по-голяма свобода при товаренето на различни предмети.

И понеже сме на тема товар, ще споменем, че в купето общо има 24.7 литра пространство за съхранение, в които се включват и седем литра в жабката. Renault Symbioz разполага и с интерактивния панорамен стъклен покрив Solarbay, като шофьорът и пътниците могат да избират между четири нива на прозрачност.

Снимка 663509

Източник: Renault

Renault Symbioz е оборудвано с мултимедийната система OpenR Link, която е с вградени Google услуги и Android Automotive 12. Същата бе представена за първи път от французите в Megane E-Tech Electric.

С нея боравим чрез 10.4-инчовия сензорен екран, докато важната за автомобила информация е представена на водача чрез 10.3-инчов екран.  

Избор от двигатели няма, защото Renault Symbioz идва само с E-Tech full hybrid двигател. Така получаваме два електромотора в комбинация с 1.6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с 94 к.с.

Новото Renault Captur е по-динамично и по-съвремнно - ето какво знаем за фейслифта на модела

Новото Renault Captur е по-динамично и по-съвремнно

Captur влиза в директна битка с Ford Puma за сърцата на шофьорите

Скоростната кутия е с палцови муфи, без съединител, и разполага с четири предавки за бензиновия двигател и две за основния електромотор. Renault Symbioz ще се произвежда в завода във Валядолид, Испания, като се очаква поръчките да бъдат отворени още този юли. Тогава да разберем повече и за цената.