Renault винаги е била компания, която не се свени да експериментира и често да сменя посоката си на развитие. За мнозина това може и да изглежда хаотично, но в последните години пазарът на автомобили е именно хаотичен и французите се опитват да се адаптират към това.

В тази връзка, когато светът пожела кросоувъри, Renault бе там, за да му го даде. Когато се появи нуждата от електромобили, французите побързаха да се качат и на този влак, показвайки на пазара доста смисленото като идея и концепция ZOE. Имаше и леко налудничави експерименти, като електрическия микс между мотоциклет и кола Twizy, но светът още не бе узрял за него.

Интересното е, че през цялото това време Renault се дърпаше от производството на хибриди, защото вярваше в пълното електрифициране. В крайна сметка, на бял свят се появиха и такива решения с емблемата на марката, макар и с доста голямо закъснение спрямо конкуренцията. Така бе дадено началото на гамата E-Tech, която започна съществуването си с Clio и Megane, а вече същото лого украсява задния капак и на доста други модели, някои от които напълно електрически.

Тест драйв на Renault Clio E-Tech и какво е да си топ звезда

Новото Renault Clio E-Tech е станало по-красиво, по-модерно и по-сериозно

Фейслифтът на Clio има драстично променена предница и хибридна система с три двигателя

Всичко това ни накара да си припомним за три модела от E-Tech семейството на Renault, които се причисляват към C-сегмента или иначе казано - средноразмерните кросоувъри - Arkana, Megane и Austral. Те са колкото близки като концепция, толкова и различни и честно казано самите ние се объркахме в един момент кой какъв е. Затова използваме случая, за да си припомним за трите и да очертаем какви са разликите между тях.

Снимка 651603

Източник: Renault

MEGANE E-TECH

Първият и най-важен поне според нас автомобил в тази компания е Megane E-Tech. Той се появи като напълно електрически заместник на класическия Megane, който познавахме добре от десетилетия. Именно на Megane E-Tech французите възлагат големи надежди. Интересното при него е, че въпреки познатото име, този модел няма нищо общо с последния конвенционален Megane.

Megane E-Tech е изграден на основата на платформата CMF-EV и именно той трябва да е проводника на всички високи технологии в гамата на Renault в идните години.

Снимка 651592

Източник: Renault

Това, че е замислен и създаден като електромобил от нулата, на нас като потребители ни дава равен под в интериора (без тунел), както и доста приятно ускорение, благодарение на 220-те конски сили, които електромотора и литиево-йонната батерия с капацитет 60 кВч осигуряват.

Тест драйв, Renault Megane E-Tech, консервативността и носят ли несигурност електромобилите

Renault Megane E-Tech ни кара да забравим за класиката

Ето какви са впечатленията ни от електромобила след като поврътяхме няколко кръгчета с него

Харесва ни футуристичният дизайн на Megane E-Tech, скритите дръжки на задните врати, както и практичният интериор. Цените започват от 74 890 лв., но това е цената за по-слабата версия със 130 к.с. и 40 кВч батерия, а ако държим на по-мощния вариант, минималната цена, която трябва да платим е 83 000 лв.

Снимка 651594

Източник: Renault

ARKANA E-TECH

Renault Arkana Е-Tech се появи в България преди около 3 години, а сега на пазара е неговата фейслифт версия. Това е пълен хибрид, без възможност за зареждане от контакта, но с опция за шофиране само на ток. Идеята на Renault с този модел е да предложи автомобил, с който можем да се придвижваме в града само на ток в до 80% от времето, а през останалото време да разчитаме на бензинов мотор с атмосферно пълнене. Мощността на хибридната система е 145 к.с.

Снимка 651595

Източник: Renault

Имахме възможност да покараме Arkana през лятото на 2021 г., когато останахме впечатлени от купе-силуета на този кросоувър, с който дизайнерите успяват да накарат всеки "джип" да изглежда по-атрактивно и привлекателно, както и да бъде значително по-аеродинамичен. Недостатъкът е ясен - по-малко пространство за глава на задните седалки.

Снимка 651600

Източник: Renault

Новост за фейслифта са обновените фарове, нови декоративни решетки с черни акценти, нови 19-инчови джанти в ниво на оборудване Esprit Alpine, както и новото лого на Renault, разбира се. Актуалните цени започват от 52 490 лв.

Снимка 651598

Източник: Renault

AUSTRAL E-TECHAustral е едно от най-новите попълнения в гамата на Renault. Той не е толкова футуристичен, колкото Megane E-Tech и за това има обяснение. Подобно на Arkana, тук задвижването също е хибридно, като опциите пред клиентите са две - пълен хибрид с обща мощност 200 к.с. или mild-hybrid система със 160 к.с.

Снимка 651599

Източник: Renault

За нас Austral E-Tech разполага с най-модерния интериор от трите модела, както и с прилично високо окачване, което вече почти забравяме като екстра, когато говорим за кросоувъри. Това би трябвало да е очевидният избор, ако търсим класически SUV модел с марката Renault. За разлика от другите два модела, тук двата дисплея на таблото са слети в един, което създава усещането за много по-напредничав и модерен автомобил.

Снимка 651596

Източник: Renault

Друга иновативна "екстра" е централното барче, върху което има нещо като "дръжка" която се регулира и служи за опора на китката на шофьора, когато същият натиска бутоните. Звучи аналогово решение в един дигитален свят, но реално е изключително удобно, а и най-простичките и очевидни решения са тези, които работят най-добре, нали? В момента Austral E-Tech започва от 53 990 лв.