В края на миналата седмица китайският автомобилен производител NIO представи новия си модел със сериозни заявки - ET5. Седанът със средни размери веднага бе определен като конкурент на Tesla Model 3, а акциите на компанията скочиха драстично.

Honda, e:N SUV Concept и как японският автомобилен производител ще конкурира Tesla Cybertruck

Honda показа конкурент на Tesla Cybertruck

Агресивни японски форми

ET5 е по-достъпната версия на другия седан от серията ET7, който бе представен преди няколко месеца. Очаква се цената му да е около 50 хиляди долара на китайския пазар. Двата модела имат доста сходен дизайн и се различават най-вече по габаритите си. ET5 ще бъде достъпен от септември 2022 г., а до Европа ще стигне през пролетта на 2023 г.

ET5 е на същата платформа като ET7. Разполага с двумоторно задвижване, което осигурява ускорение от 1 до 100 км за само 4.3 секунди. Все още обаче липсват данни за максималната скорост, която може да развие. 

Моделът се предлага и с три вида батерии. 75kWh Standard Range е с пробег до 550 км, 100kWh Long Range - над 700 км и 150kWh Ultralong Range батерия, с която от NIO твърдят, че можем да изминем до и малко над 1000 километра. Ако това наистина е така, то ET5 ще се нареди сред електромобилите с най-дълъг пробег, създавани някога.

И като говорим за батерии, и с ЕТ5 NIO ще сe придържат към иновативния си подход - да строят станции за тяхната смяна, а не за зареждане. Така само за три минути можем да сдобием с напълно заредена батерия - няма толкова бързо зареждане просто.

Освен това новият модел на китайския производител ще е оборудван със система за автономно шофиране още от стартирането на двигателя, като са зададени различни сценарии за магистрали, градски райони и паркиране. За да се използват те обаче е предвиден месечен абонамент, предава Autocar.

А умните технологии в този автомобил далеч не свършват дотук. Не липсват гласовият асистент с вградена камера, който стана запазена марка на NIO. Шофьорът може дa управлява всичко в купето от голям 10.2 инча дисплей.

Впечатляваща екстра пък са опционалните очила за виртуална реалност, които проектират каквото си поискаме на виртуален 201-инчов екран на шест метра пред нас. Най-вероятно тази опция ще може да се използва само в паркинг положение и ще промени изцяло представите за автокино. 

Nio ET7, Tesla и първи електрически седан на китайската компания

Когато китайците вземат на мушка Tesla

Nio ET7 - луксозният отговор на Model S

ET5 е и с впечатляваща аеродинамичност, на която се дължи и до известна степен бързото ускорение. Акцент във визията е панорамният покрив, а в интериора - устойчивият материал за тапицерия "Clean+", за който се твърди, че подобрява акустиката, "невидимите" вентилационни отвори, системата за околно осветление в 256 цвята и озвучителната система Dolby Atmos 7.1.4.