След само няколко години всички големи автомобилни производители трябва да са осъществили плановете си за пълна електрификация на моделите си.

Maserati Grecale, новите модели на италианската компания и първият им изцяло електрически SUV

Какво ни готви Maserati

Grecale е все поблизо

Това може и да изглежда все още футуристично, но всъщност е реалното бъдеще на индустрията. Maserati също бе сред компаниите, които се заканиха, че до 2030 г. ще произвеждат само електромобили.

Техният план е до 2025 г. всичките им модели да разполагат с хибридни системи, за да може преходът към пълна електрификация да бъде по-плавен. И поне към момента вървят точно по график.

Затова и не ни изненадва много новината, че в края на 2023 г. са решили да пенсионират култовия V8 двигател, за да го заместят с Nettuno V6. Според Car and Driver, Trofeo версиите на Levante, Ghibli и Quattroporte ще се окажат единствените в гамата на Maserati, които са оборудвани с V8.

С настоящата генерация на Quattroporte обаче ще си замине и V8 двигателят. Въпреки това се очаква Levante и Ghibli да получат поне по още една генерация с него. И макар подробностите за момента да са все още оскъдни, се смята, че Ghibli 334 Ultima и Levante V8 Ultima ще са лебедовата песен за 8-цилиндровия двигател с вътрешно горене.

Повече за тези два модела Maserati ще обяви през юли по време на Goodwood Festival of Speed. Както вече споменахме, Nettuno V6 с турбокомпресор трябва да замести V8 от автомобилите на компанията. Той към момента може да се намери под капака на MC20 и макар да има два цилиндъра по-малко произвежда 620 к.с.

Според Motor1.com, двигателят е пълна вътрешна разработка на Maserati и ще се произвежда в Модена. Носталгичното в случая е, че Maserati произвежда автомобили с големия 8-цилиндров двигател от 1959 г. насам. Тази промяна обаче е наложителна и показва, че наистина перспективата при автомобилите се променя.