Италианската компания за луксозни автомобили Maserati не прави изключение от конкурентите си на пазара и също заяви, че целта ѝ е до 2030 г. да произвежда само електрически автомобили. Представянето на модела Grecale е и първата крачка към спазването на това обещание.
Към момента от Maserati не казват нищо около спецификите на автомобила като пробег, размер на батерията и време за зареждане. Но пък в официално съобщение заявяват, че Grecale ще бъде първото изцяло електрическо SUV на компанията.
Обещанията са, че моделът ще балансира между типичната за италианския производител елегантност, комфорт, безопасност, производителност и иновации.
![Maserati Grecale GT](https://webnews.bg/uploads/images/00/7800/567800/640x.jpg?_=1648029621)
Източник: Maserati
Maserati Grecale GT
Типично за Maserati, новият SUV ще дойде в три различни версии. GT ще бъде задвижван от 4-цилиндров двигател тип мек хибрид с 300 конски сили. Modena ще предложи отново 4-цилиндров мек хибрид, но с малко повече конски сили - 330.
Под капака на Trofeo пък се крие 3.0-литров V6 двигател с 530 конски сили, базиран на двигателя Nettuno, който задвижва спортния модел MC20 на компанията.
![Maserati Grecale Modena](https://webnews.bg/uploads/images/99/7799/567799/640x.jpg?_=1648029615)
Източник: Maserati
Maserati Grecale Modena
Изцяло електрическото Maserati Grecale Folgore ще разполага с 400-волтова батерия, но за момента около него информацията е оскъдна. Като цяло, Maserati Grecale дава заявката да е най-добър в класа си по отношение на интериорно пространство, управление и ускорение.
На Trofeo например ще са му нужни едва 3.8 секунди, за да ускори от 0 до 100, а максималната му скорост е 285 километра в час.
![Maserati Grecale Trofeo](https://webnews.bg/uploads/images/01/7801/567801/640x.jpg?_=1648029632)
Източник: Maserati
Maserati Grecale Trofeo
За интериора на Maserati Grecale са използвани материали като дърво, карбон и кожа. Мултимедийната система ще бъде триизмерна и ще разполага с общо 21 колони.
Според The Verge, стартовата цена на GT версията ще бъде 63 500 долара, а тази на Modena - 77 400 долара. За момента няма изнесена официална информация каква ще бъде цената на Trofeo и изцяло електрическото Folgore.